Nepriaznivé dopady pandémie nového koronavírusu sa prejavili medzi prvými na fungovaní eventových spoločností, a to ešte pred zatvorením reštaurácií a iných prevádzok. Organizácie veľtrhov, kongresov a konferencií sa v momente zastavili.
Eventový biznis stále nemá v dohľade zrejmú budúcnosť. Najväčší hráči na trhu pre TREND zhrnuli aktuálny stav a víziu po pandémii.
Eventovky medzi prvými
Keď sa začiatkom marca začali rušiť a odkladať všetky podujatia, prepad na eventovom trhu viedol v mnohých prípadoch k prepúšťaniu zamestnancov najmä v spoločnostiach, ktoré dostatočne rýchlo nezareagovali.
Médiá sledujeme vo väčšom, nakupujeme menej. Kampane sa rušia alebo posúvajú
Výhodu mali tí, ktorí inovovali v predstihu a dnes už prinášajú plnohodnotné virtuálne a digitálne eventové a komunikačné riešenia. Eventové agentúry sa snažia prejsť na online a trošku tým zasahovať do biznisu onlinovým agentúram. Nikdy to však nebude ich primárne podnikanie.
„Z pohľadu eventov to nie je inovatívny prístup, ale skôr aktuálne jediný možný spôsob realizácie aspoň časti takýchto aktivít. Samozrejme z pohľadu finančných objemov aj náročnosti na množstvo spolupracovníkov je to nepomerne menšia aktivita, ktorá nemôže nahradiť aktuálne výpadky,“ tvrdí managing director Leopard Production Tomáš Ručkay, ktorý je aj prezident BTL asociácie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?