V reálnych cenách ale mediálny trh podľa odhadov slovenskej pobočky agentúry ZenithOptimedia klesal o viac ako 5 percent.

Najprogresívnejším mediatypom bola aj v roku 2013 televízia, keď cenníková hodnota využitej reklamy vzrástla oproti predchádzajúcemu roku o 12 percent. Televízie pritom odvysielali až o 16 percent reklamného priestoru viac.

Vzhľadom na 68-percentný podiel televízie v mediamixe tradičných médií je nárast výdavkov v tomto médiu najvýznamnejším akcelerátorom medziročného vývoja.

Prehľad výdavkov do reklamy (mil. eur)
Mediatyp 2013 2012 Zmena (%) podiel na mediamixe 2013 (%)
televízia 709,79 632,53 12,2 68,3
print 175,18 168,70 3,8 16,9
z toho časopisy 91,70 92,51 -0,9 8,8
z toho noviny 83,48 76,19 9,6 8,0
rádio 77,56 81,17 -4,4 7,5
outdoor 72,60 75,01 -3,2 7,0
kiná 3,42 4,24 -19,2 0,3
Výdavky celkom 1 038,55 961,65 8,0 100,0
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Prekvapujúco o 9,6 percenta vzrástli monitorované reklamné výdavky v novinách. Nárast výdavkov do reklamy v novinách bol viac ako dvojnásobný v porovnaní s nárastom počtu predaných inzertných strán (4,2 percenta).

Všetky ostatné mediatypy klesali. Najslabšie sa pokles reklamných výdavkov prejavil v časopisoch, napriek nepatrnému nárastu počtu predaných inzertných strán.

Pri približne rovnakom objeme reklamného času ako rok predtým, výdavky do reklamy v rádiách poklesli o viac ako 4 percentá.

Tradične najviac inzerovali vlani banky, ktoré investovali do reklamy o takmer štvrtinu viac ako v roku 2012. Nasledovali ich telekomunikačné služby a na tretej pozícii to bola kategória lieky, ktorá si vymenila pozíciu s autami. 

Desať najväčších zadávateľov investovalo do reklamy takmer štvrtinu (24 percent) z celkového objemu reklamných výdavkov v roku 2013. Najväčším zadávateľom bol Slovak Telekom. Poradie prvých 3 z top 10 zadávateľov reklamy sa medziročne nezmenilo.

Top 10 zadávateľov 2013
Poradie Zadávateľ 2013 Zmena 2013/12
1. Slovak Telekom 51,81 22%
2. Orange 41,81 10%
3. Henkel 26,58 29%
4. Telefónica 21,73 21%
5. Unilever 20,62 2%
6. Lidl 20,58 26%
7. Slovenská sporiteľňa 18,96 24%
8. Nestlé 17,25 28%
9. Tesco Stores 14,37 24%
10. Poštová banka 13,87 6%
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Poradie značiek, do propagácie ktorých investovali zadávatelia najviac peňazí, vedú mobilní operátori. Lídrom je Telekom, nasledujú ju Orange a O2. Hodnota reklamy značiek mobilných operátorov tvorí 11 percent celkových výdavkov do reklamy v roku 2013.