Rada pre reklamu aj v októbri posudzovala sťažnosti na komerčnú komunikáciu na Slovensku. Verejnosti sa tentokrát nepáčila bilbordová kampaň „Belinka Illumina“ zadávateľa HG Trade Slovakia zobrazujúca čierneho muža s vybielenou tvárou, ktorú sprevádzal text hovoriaci o návrate k prirodzeným farbám.
Sťažovateľ označil reklamu za rasistickú, Rada pre reklamu sa však s týmto názorom nestotožnila a označila reklamu za etickú.
„Vizuál zobrazuje usmiateho muža, ktorého pokožka je na prvý pohľad neprirodzene opálená. Zobrazenie v kontexte s headlinom reklamy si kladie za cieľ humorným spôsobom poukázať na základnú vlastnosť propagovaného produktu, ktorým je zosvetľovací podklad pre tmavé podkladové nátery. Primeraná forma zveličenia a použitý vtip sú v reklame zrejmé a ľahko identifikovateľné,“ tvrdý AK RPR v tlačovej správe zo zasadnutia.
belinka_3_2
Dvom fyzickým osobám sa nezdala ani reklamná kampaň „Slovenské potraviny“ od zadávateľa Coop Jednota. Reklame vyčítali, že je zavádzajúca a obsahuje nepravdivé údaje. Rada uviedla, že cieľom reklamy je poukázať na skutočnosť, že zadávateľ má najväčší podiel predaja slovenských výrobkov a chlieb vyobrazený v reklame, ktorý podľa sťažovateľa spoločnosť nepredáva, je ilustračný a predstavuje vizuálnu metaforu.
„Zadávateľ predložil viacero dôkazových materiálov, ktoré potvrdili skutočnosť, že spotrebné družstvo Coop Jednota má najvyšší podiel predaja slovenských potravín,“ vysvetľuje rada, ktorá kampaň označila v súlade s Kódexom.
Problémová bola tentokrát len jedna z posudzovaných reklám, ktorá bola z dielne zadávateľa Elektrosped. Webová stránka s názvom „Garancia výmeny tovaru do 30 dní“ podľa sťažovateľa obsahuje nepresné a nepravdivé informácie. „Za“ sťažovateľovi dala aj Rada pre reklamu, ktorá webstránku označila za klamlivú.
Rada tento mesiac riešila aj rodinku z Orange. Kampaň je podľa sťažovateľa zavádzajúca a klamlivá, podľa Rady zadávateľ svoju ponuku komunikuje zrozumiteľne a neporušil Kódex.
Rada sa tento mesiac nestotožnila ani so sťažnosťami na televízny spot zadávateľa Senoble Central Europe, na bilbordové kampane zadávateľov Oftum Plus a Night Club Horša či leták a newsletter od Lidl.
krskany_rpr Zdroj: Rada pre reklamu
lidl_newsletter_rpr Zdroj: Rada pre reklamu