Kampaň WTF je HPV? pre farmaceutickú spoločnosť Merck Sharp & Dohme (MSD) získala cenu v kategórii Pharmaceutical: RX, ktorá spadá pod podkategóriu Healthcare.

V tejto kampani sa objavili známi youtuberi, ktorí hádali definície skratiek používaných v online komunikácii. Medzi ne bola zaradená aj HPV, teda skratka pre ľudský papilomavírus.

Ako sumarizovala agentúra, mimo PPC získala kampaň dvojnásobný organický dosah na sociálnych sieťach, či už išlo o zdieľania alebo engagement.

Jedna výhra zo štyroch shortlistov

Tematický web informoval o potenciálnych hrozbách a ponúkol aj odpovede na otázky spojené so sexuálnym životom, ktoré sa mladí ľudia „báli opýtať svojej mamy“. Tiež mali možnosť otestovať sa, či im hrozí nakazenie.

Video na YouTube má momentálne viac ako 170-tisíc prehratí. Kampaň pomohli šíriť aj youtuberi – obsah, ktorý zverejnili na svojich sociálnych sieťach, zasiahol takmer dva milióny ľudí. Za osem týždňov sa podarilo na web hpv.sk priviesť viac ako 53-tisíc unikátnych návštevníkov.

Agentúra Seeame mala okrem víťazného ešte tri shorlisty. Prvý získala za Mapu prevencie pre MSD Slovensko, teda projekt, ktorý má za cieľ zvýšiť povedomie ľudí o prevencii, bojovať proti chronickým chorobám a spojiť aktérov v tejto oblasti.

Shortlist jej patril aj za kampaň „Stojím za to“ s OZ Amazonky, ktoré pomáha ženám s rakovinou prsníka. Hlavným komunikačným nástrojom kampane bol web Stojimzato.sk s príbehmi troch žien s týmto ochorením.

Tretí shortlist patril Seesame za výstavu Peace Sofas pre občianske združenie Partners for Democratic Change Slovakia (PDCS), kde priviedla k rozhovorom ľudí s opačnými postojmi k utečencom, bezdomovectvu, feminizmu alebo potratom.

Absolutka zaujala aj v Londýne

Ďalší úspech si pripísala kampaň vodky Absolut „Slovenské mamičky, pekné dcéry máte“ od Triadu. Spoločne s PR Clinic uspeli aj na Sabre Awards v regionálnom kole EMEA, kde bodovali medzi konkurenciou v kategórii Central Eastern Europe.

Koncept pracoval s motívom „Slovensko žije všetkými farbami“. Do úlohy „typickej Slovenky“ v kampani povolali Natáliu Dongovú, mladú dievčinu afrického pôvodu, ktorá má tmavú pleť. Značka nechala urobiť aj prieskum, z ktorého vyplynulo, že mnoho Slovákov sa stále nevie zbaviť rasistických predsudkov.

Dovedna bolo o kampani vyše 300 mediálnych výstupov, pričom hodnota získaného priestoru predstavovala 161-tisíc eur. Celkovo kampaň v médiách zaznamenala 16,5 milióna impresií.

Lokálna kampaň značky Absolut vychádzala z globálnej komunikácie, ktorá svoje aktivity opiera o tagline „Create a better tomorrow, tonight“, prezentuje sa teda cieľom vytvárať otvorený, lepší a krajší svet.

Shortlist na PR súťaži Sabre Awards mala okrem Seesame a Triadu aj agentúra SKPR Strategies za kampaň k súťaži Učiteľ Slovenska občianskeho združenia Živica a Komenského inštitút. Sošku sa jej však napokon získať nepodarilo.

Porota vyhlásila tohtoročných víťazov na galavečere v Londýne. Agentúrou roka v celom regióne EMEA sa stala sa stala H+K Strategies. V regióne Východná Európa získala cenu agentúra MSL, Seesame bol v podkategórii nominovaný rovnako ako vlani.