Zuno banka sa v rámci svojej kampane „Retro je super, ale nie v bankovníctve“ zaradila v tomto týždni k firmám, ktoré si zaplatili atraktívny inzertný priestor na sociálnej sieti Facebook.
Banka si v stredu na 24 hodín objednala umiestnenie reklamy v okne po odhlásení používateľa. Takzvaná Logout experience page sa zobrazovala návštevníkom sociálnej siete zo Slovenska a Česka.
Formát nepatrí k štandardným inzertným priestorom na Facebooku. Špecifickým ho okrem umiestnenia a vysokého potenciálneho zásahu robí aj šírka, ktorá je na celú obrazovku.
Zuno banka ozvláštnila Logout experience page tým, že ho ako prvý zadávateľ v česko-slovenskom teritóriu doplnila video formátom. V ňom sa používateľom prihovára Bruno, tvár aktuálne prebiehajúcej kampane.
„Online banka Zuno určite nepatrí medzi retro banky. Naopak sa snažíme s každou novou kampaňou ukazovať nové trendy nielen v bankovníctve, ale aj v používaní neštandardných a neobvyklých komunikačných formátov," povedala riaditeľka marketingu a komunikácie v Zuno Alina Agurida.
Zuno Facebook LOX
Logout experience page si v minulosti zaplatila ako prvá na Slovensku Tatra banka, ktorá reklamu nasadila počas dvoch dní vlani v decembri. Tatra banka v reklame komunikovala darčekovú platobnú kartu, banner po kliknutí naň presmerovával na facebookovú stránku Tatra banky.
Podľa údajov Tatra banky sa po nasadení vizuálu zdvojnásobila návštevnosť korporátnej stránky, pričom väčšina návštev prišla práve z Facebooku. Zuno banka ešte výsledky z tejto časti kampane nemá.
Facebook uviedol formát v marci minulého roka najprv pre väčších amerických inzerentov. Cena reklamy sa podľa AdAge pohybovala vo výške až 700-tisíc dolárov iba na jeden deň. Potenciálny zásah tu bol, samozrejme, vyšší ako pri nasadení formátu na Slovensku.
Zuno banka pokračuje v kampani „Retro je super, ale nie v bankovníctve“ naďalej. Svoj pozicioning na trhu začala transformovať v júni. Kampaň zahŕňa komunikáciu v televízii, outdoore a v online prostredí. Banka napríklad umiestnila v uliciach netradičné reklamné nosiče – obrandované škodovky a citylighty v podobe retro rádií.
Cieľom kampane je zmeniť vnímanie banky na slovenskom trhu, v ktorej sa Zuno, zameraná dosiaľ najmä na mladých, chce profilovať ako banka ponúkajúca služby pre všetkých.