Obsahový marketing je čoraz častejšie súčasťou marketingových stratégií malých aj veľkých značiek. Mnohí si však pod pojmom obsahový marketing stále predstavujú „len“ článok, blog či iný text.

Význam slova obsah je oveľa širší, rozmanitejší. Aj textový obsah sa môže spracovať nielen ako PR článok, ale aj blog, e-book, newsletter, infografiku, prezentáciu a iné.

Z textu môže vzniknúť aj zaujímavé video, webinár či vlog. A obsahom je aj vizuál vo forme fotografií, obrázkov, koláží, ilustrácií, komiksov a pod. Navyše, jeden a ten istý obsah sa môže spracovať rôznymi spôsobmi, zrecyklovať ho a vďaka viacerým formátom dostať k širšej cieľovej skupine.

Nadčasový content

Pánska módna značka Alain Delon plní obsahom svoj online magazín – Žurnál už od roku 2015 a za ten čas naň pribudli stovky článkov, tisícky fotografií a desiatky videí. Veľká časť z publikovaného obsahu je nadčasová, a teda je možné ho neustále aktualizovať a recyklovať. Svojich čitateľov vzdelávajú, ale aj informujú a bavia témami z oblasti móda, etiketa, životný štýl, ale aj šport, gastronómia, umenie a technika.

„Za tie roky, ktoré obsah tvoríme, je ho naozaj veľa a my stále hľadáme spôsoby, ako ho zaujímavo šíriť. Aj preto sme sa rozhodli využiť možno trochu netradičný typ obsahu a pretransformovať ho do kvízu,“ hovorí Lenka Káčerová, Marketing Communications Manager značky Alain Delon.

„Máme mnoho článkov, ktoré sa týkajú etikety a módy ako takej. Sú to tipy a rady pre našich zákazníkov, ako sa obliecť na konkrétnu príležitosť, či už ide o návštevu divadla, pracovný pohovor alebo ples, ako sa správne starať o svoje oblečenie, ako zistiť svoju veľkosť košele atď. Správne odpovede na otázky z kvízu sa dajú nájsť v článkoch nášho Žurnálu.“

Menej tradičný typ 

Kvíz podáva informácie čitateľom zábavnou formou, navyše vedomostné kvízy sú vďaka súťaživosti ľudí obľúbenou formou obsahu či už na internete, alebo aj vo forme televíznych relácií. Informácie o značke sú tak čitateľovi ponúkané hravou formou, a o to viac ho zaujímajú.

Podľa počtu správnych odpovedí sa môžu čitateľovi odkomunikovať rôzne reklamné posolstvá, napríklad aj ponúknuť zľavový kód alebo ďalší zaujímavý obsah. V prípade úspešného vyplnenia kvízu sú ľudia ochotnejší zdieľať svoje výsledky (napríklad na sociálnych sieťach), čo prináša ďalšiu návštevnosť.

Šírenie zábavného obsahu

Zábavnú formu obsahu je možné šíriť prostredníctvom vlastných platforiem (na svojej webovej stránke), ale častejšou formou je práve využitie zábavného média, kde čitatelia práve tento typ obsahu vyhľadávajú.

Vydavateľstvo News and Media Holding má vo svojom portfóliu okrem printových médií aj 23 webstránok, ktoré majú rôzne zamerania a odlišné cieľové skupiny.

„Náš kvíz pánskeho štýlu sme sa rozhodli uverejniť na webovej stránke denníka Plus JEDEN DEŇ so širokou cieľovou skupinou mužov aj žien, ktorí korešpondujú s našou cieľovou skupinou. Kvíz bol podporený aj príspevkom na Facebooku denníka Plus JEDEN DEŇ, čo prinieslo očakávaný počet návštev,“ zhodnotila L. Káčerová.

Prečítajte si aj: Ako odpromovať farmaceutickú firmu v médiách (case study)