Kampane na voľnopredajné lieky a výživové doplnky vyskakujú z televízie, rádia aj tlače. Vydavateľstvo News and Media Holding (NMH) však dlhšie postrádalo väčšiu kampaň od klienta Zentiva.

O to väčšia výzva pre natívny tím NMH bolo, keď sa klient v lete sám iniciatívne ozval s ponukou spolupráce. Rozhodol sa komunikovať priamo s NMH, bez agentúry, čo je v mnohých prípadoch pre vydavateľstvo lepšie, keďže priama komunikácia s klientom býva flexibilnejšia a presnejšia a tým sa urýchľuje aj celý proces realizácie kampane.

Kreatívny návrh od A po Z(entivu)

Zadanie kampane bolo nasledovné: zvýšiť povedomie o problematike nedostatku železa a následne odpromovať výživový doplnok na doplnenie železa – Sideral. Cieľová skupina nebola výraznejšie špecifikovaná – ženy a muži od 15 rokov.

Klient nemal preferenciu vo formátoch kampane a v podstate nechal celú stratégiu kampane na kreatívny tím NMH. To je na jednej strane veľmi oslobodzujúce a dáva to natívnemu oddeleniu priestor na kreativitu, na druhej strane je to však o to väčšia zodpovednosť, keďže prípadný neúspech kampane bude celý na pleciach NMH.

Ak produkt nie je atraktívny na prvý pohľad

Kampane na lieky a výživové doplnky sú vždy mierne komplikované, väčšinou to totiž nie je téma, ktorá by vyvolala u čitateľa záujem na prvý pohľad.

Prvá úloha bola preto vymyslieť formát, ktorý by tematiku nedostatku železa predstavil a vytvoril u čitateľa povedomie na neskoršie promo samotného produktu.

Kampaň Zentiva
Zdroj: Zdravie
Kampaň Zentiva

Pre tento účel boli vybrané printové tituly Zdravie a Báječná žena, keďže téma zdravia je im blízka a aj cieľová skupina titulov je pre produkt vyhovujúca.

Kampaň odštartovala vizuálom na jednu stranu v Báječnej žene a bannerovoou kampaňou vo formáte 300x600 px v ženskom portfóliu webov. Tieto viditeľné formáty mali otvoriť tému a upozorniť potenciálneho zákazníka na existenciu výživového doplnku Sideral.

Samotné vizuály však problematiku ako takú ľuďom nepriblížia, preto bol o pár dní uverejnený veľmi obľúbený formát na najčítanejšom ženskom portáli na Slovensku casprezeny.sk – kvíz .

Kvíz sa venoval práve nedostatku železa, príznakom a rôznym tipom, ako železo do tela dostať, a zároveň obsahoval product placement klienta v samotných otázkach a vo vyhodnotení.

Kampaň Zentiva
Zdroj: NMH
Kampaň Zentiva

V rámci vyhodnotenia bolo okrem product placementu v podobe produktového obrázku respondentom odporučené, aby v prípade nedostatku železa, alebo aj ako prevenciu, siahli práve po produkte Sideral. Týmto spôsobom boli čitateľovi poskytnuté zaujímavé informácie týkajúce sa problematiky a zároveň bola jeho pozornosť nenútene nasmerovaná na produkt klienta.

Na toto obsahové promo nadviazal o dva týždne formát v mesačníku Zdravie, kde bola na 3 stranách odbornejšie rozobratá téma železa. Časopis Zdravie je, čo sa týka produktového proma, špecifický titul – s reklamou sa tu narába opatrne, keďže titul nechce zneužívať dôveru čitateľa.

Preto samotný článok promo na Sideral neobsahoval, prepojenie na klienta bolo dosiahnuté inzertným vizuálom v článku a za článkom. Článok bol následne upravený a preklopený na web izdravie.sk a neskôr doplnený o video, ktoré bolo vyprodukované video tímom NMH ako ďalší formát kampane.

Išlo o rozhovor s doktorkou na tému železa, ktorý sa v pár minútach snažil obsiahnuť všetky základné informácie o problematike a zároveň opäť upriamiť pozornosť diváka na produkt Sideral.

Atraktívne výsledky môže dosiahnuť každý klient

Napriek ťažšie komunikovateľnej téme dopadla kampaň Sideral veľmi dobre. Bannery dosiahli CTR 0,32 percent, čo je vzhľadom na charakter produktu nadštandardný výsledok.

Kvíz videlo vyše 6 200 ľudí – to je pri organickom zásahu naozaj výborné číslo a video malo cez viac než 115 000 prehratí, s dopozeranosťou takmer 60 percent, čo je pri takomto type videa výrazný nadpriemer. S kampaňou bol spokojný aj klient, čoho dôkazom je ďalšia kampaň v NMH, ktorá sa práve realizuje.

Pre viac case studies a kontakt, v prípade záujmu o spoluprácu navštívte web o natívnom obsahu Nativio.sk.