Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas sa chystá predať svoju dcérsku americkú značku Reebok. Na svojom webe to bez uvedenia zdrojov píše časopis Manager Magazin. Adidas firmu Reebok kúpil v roku 2005, aby lepšie konkuroval jednotke na trhu, americkej firme Nike.
Tri štvrtiny nakupujúcich v Európe dávajú prednosť miestnym obchodom, tvrdí najnovší prieskum
Tržby sa Adidasu po prevzatí značky Reebok zvýšili na 10,1 miliardy eur, takže Adidas za Nike zaostal len asi o dve miliardy. Dcérska značka sa ale potom dostala do problémov a nepomohli jej ani reštrukturalizácie.
Podľa denníka už vo firme vznikol príslušný tím, ktorý by mal transakciu pripraviť. Hotovo by malo byť v marci budúceho roka, kedy má generálny riaditeľ Adidasu Kasper Rorsted predstaviť svoju prvú stratégiu na najbližších päť rokov. Manger Magazin označuje kúpu Reeboku, za ktorý dal Adidas 3,1 miliardy eur, za najdrahší nákupný omyl v histórii nemeckej firmy.
McDonald’s oslovuje mladých zákazníkov hviezdnymi spevákmi. Vlastné menu tam bude mať J Balvin
Reebok býval vo svetovom porovnaní treťou najväčšou firmou na trhu športovej obuvi a textilu. Správy o jeho možnom predaji sa pritom objavili už skôr. Pred šiestimi rokmi sa Adidas chystal urobiť ponuku skupine investičných fondov z Ázie a Blízkeho východu, napísal vtedy denník The Wall Street Journal. Adidas sa v tohtoročnom druhom štvrťroku prepadol do prevádzkovej straty 333 miliónov eur - veľká časť jeho obchodov bola totiž pre pandémiu koronavírusu zatvorená. V treťom štvrťroku už ale firma počíta s návratom k zisku.