Verejnosti bola Barbie prvýkrát predstavená na veľtrhu v New Yorku pred zhruba 57 rokmi. Jej podoba sa však časom stala terčom kritiky. Množstvo rodičov tvrdí, že neskutočne prsnatá bábika s osím pásom a veľkými očami vyvoláva u detí nerealistickú predstavu o dokonalom tele aj napriek tomu, že oproti svojej pôvodnej podobe sa počas rokov mierne zmenila.

Ku klasickej Barbie sa teraz pripojili nové varianty bábik s troma rôznymi tvarmi tela a siedmimi rôznymi odtieňmi pleti. Na výber sú bábiky s 22 rôznymi farbami očí a 24 typmi účesov.

Nová oblejšia Barbie má väčšie prsia a zadok, silnejšie stehná a výraznejšie bruško. Časopis Time, ktorý o premene výzoru bábik informoval ako prvý, ju umiestnil na obálku svojho čísla s titulkom „Môžeme teraz už prestať hovoriť o mojom tele?“.

Exclusive: What Barbie's new shape says about American beauty http://ti.me/1QFRGRs

Posted by TIME on 28. január 2016

Mattel pracoval na nových typoch tiel posledné dva roky, povedala hovorkyňa najväčšieho svetového výrobcu hračiek Michelle Chidoniová. Firmu trápi klesajúca popularita týchto bábik, ktorým konkurujú počítačové tablety a interaktívne elektronické hračky. V treťom štvrťroku 2015 klesol predaj Barbie o štyri percentá.

Bábiky s novými tvarmi tela sa dajú teraz predobjednať na internete. Do kamenných obchodov v USA by sa mali dostať v priebehu marca. Vo zvyšku sveta by mali byť k dispozícii neskôr.