Súdny spor medzi Asociáciou mediálnych agentúr (AMA) a mediálnym audítorom Pavlom Mačingom sa po viac ako štyroch rokoch skončil. Okresný súd Bratislava II zamietol žalobu v plnom rozsahu. Reakciu Asociácie mediálnych agentúr na rozsudok sme zverejnili v tomto článku. O vyjadrenie sme požiadali aj druhú stranu sporu a Pavol Mačinga nám ju poskytol. 

,,AMA odmietla môj návrh na spoločné prehlásenie k súdnemu rozhodnutiu,” tvrdí Mačinga a dodáva, že nepravdivý je aj jeden z dôvodov, ktorý uvádza, že žalobu mali podať jednotlivé mediálne agentúry. 

Mediálny bloger pripomína, že v rozsudku bratislavského súdu sa píše, ,,ak mal niekto vôbec podať žalobu, je to PMT, ktoré bolo predmetom kritiky, t. j. samotné televízne stanice, ako väčšinoví vlastníci PMT, by museli mať aktívny záujem riešiť tento spor súdnou cestou.” 

Predmetom súdneho sporu podľa Mačingu bola rola AMA v rámci spoločnosti PMT, ktorá zabezpečuje realizáciu elektronického merania sledovanosti televízie prostredníctvom píplmetrov, v prípade úpravy metodiky, ,,ktorá zvýšila ceny, a to v celom súdnom procese nikto nespochybnil, ani zástupca PMT, ani zástupca AMA, ani žiaden svedok.” Bloger zároveň dodáva, že predmetom sporu bola aj forma kritiky daného postupu.  

Spor podľa Mačingu nie je uzatvorený aj napriek rozhodnutiu súdu. ,,Peoplemetrové meranie nebolo spochybňované. Spochybňovaná bola retroaktívna zmena počítania obchodnej meny, kde zadávatelia televíznej reklamy prakticky platili za vysielanie reklamy o približne 4 percentá viac počas roku 2017,” uzatvoril Mačinga. 

Konflikt medzi Asociáciou mediálnych agentúr a mediálnym audítorom Pavlom Mačingom na prelome rokov 2016 a 2017, keď sa zmenila metodika peoplemetrového merania. V ňom spoločnosť PMT, ktorá združuje slovenské televízie (TV Markíza, TV Joj, Slovenská televíza, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr), schválila pridanie novej kategórie, tzv. ,,hostí”, teda divákov sledujúcich programy nad rámec počtu členov v peoplemetrových domácnostiach. To televíziám umožnilo predávať väčší objem ratingových bodov, za ktorých dodávku účtujú klientom kampane. 

 Ďalšie správy z Mediálne.sk

Ako sa vlani darilo slovenským mediálkam? Pozrite si doplnený rebríček
Neprehliadnite

Asociácia mediálnych agentúr ukončila dlhoročný spor s mediálnym konzultantom Mačingom