Ako informujú české médiá, BigBoard Praha, ktorej majoritným vlastníkom je slovenská skupina Joj Media House so 60-percentným akcionárskym podielom, založila na predaj reklamy v metre novú firmu MetroZoom.

Spoločnosť do portfólia získala celkovo 1 082 presvetlených plôch – citylightov a tiež 114 digitálnych HD Led panelov.

Vyše tisícka reklamných plôch v pražskom metre patrí miestnemu dopravnému podniku, ktorý ich pôvodne prenajímal spoločnosti euroAWK. Tej vypršala zmluva ešte v roku 2013, no do vlaňajška sa súdila o platnosť ukončenia kontraktu.

BigBoard aktuálne spustil self-promo kampaň na prenájom reklamných plôch. Okrem iného avizuje využitie programaticky nasadzovanej reklamy a použitie big dát mobilného operátora, vďaka čomu sľubuje efektívne zostavovanie kampaní pre danú cieľovú skupinu.

„Budeme ponúkať možnosť výkonnostného modelu kampaní, kde platíte iba za skutočné impresie vo vašej cieľovej skupine,“ píše spoločnosť MetroZoom na svojom webe.

Reklamné zariadenia v metre majú možnosť využiť bluetooth beacony pre priamu kontektivitu s mobilným telefónom.

Predajca reklamy zároveň na LED paneloch ponúka interaktívny obsah, napríklad naviazaný na aktivitu na sociálnych sieťach. „Môžeme zobrazovať príspevky s najväčším engagementom v reálnom čase.“

V spoločnosti BigBoard Praha sú spolumajiteľmi popri Joj Media House Richard Fuxa a spoločnosť Touzimsky Kapital Holding – obom patria 20-percentné podiely.

Spoločnosť podnikajúca s outdoorovu reklamou vlani vygenerovala tržby 1,11 miliardy českých korún (43,5 milióna eur), čo bol medziročný nárast o 50 miliónov, uvádza Borovan.cz.

Zisk firmy pred odpismi a amortizáciou (EBITDA) však klesol o štvrtinu na 244 miliónov korún – môže za to aj nová legislatíva, ktorá v Česku zakázala reklamné plochy pri diaľniciach a rýchlostných cestách. Firma tak vlani evidovala čistú stratu 18 miliónov korún, kým predvlani mala zisk 86 miliónov.

V segmente „Médiá Česká republika“ uvádzala Joj Media House za minulý rok najvyšší prevádzkový zisk z trhov, kde pôsobí (Slovensko, ČR, Rakúsko, Chorvátsko) – 3,9 milióna eur. Tržby na Slovensku, kde skupine patrí TV Joj a štyri rozhlasové stanice, pritom mala vyše dvojnásobné ako v Česku (104,3 milióna vs. 46,4 milióna eur).