Zdroj: Hej.sk
Internetové obchody na Slovensku rozširujú svoje kamenné pobočky. Po vlaňajšom otvorení nových - a väčších - predajní Mall.sk, Alza.sk či Martinusu predstavil minulý týždeň nové priestory v Bratislave aj internetový obchod Hej.sk, patriaci do česko-slovenskej skupiny Internet Retail (Kasa.cz, Obchodnydom.sk, Dunaj.sk, Vltava.cz a ďalšie).
V novej predajni s názvom Hejhouse v blízkosti nákupného centra Avion chce e-shop prevádzkovaný spoločnosťou Eurocomm zaujať dojmom kamennej predajne. Okrem tradičného odberného miesta pre internetové nákupy je v novej predajni aj showroom so šiestimi stovkami rôznych produktov, určenými na priamy odber.
Zákazníci, ktorí nechcú objednávať tovar doma, ale priamo na mieste, môžu prostredníctvom terminálov vyberať aj z ďalších 5-tisíc produktov, ktoré má internetový obchod na sklade. Spoločnosť okrem toho uvádza, že 25-tisíc položiek je v centrálnom sklade a tieto sa dajú vyzdvihnúť nasledujúci deň.
V rámci nových priestorov Hej.sk zaviedol aj drive-in, kde sa tovar dá vyzdvihnúť priamo do auta. Predajňa „má za cieľ zotrieť rozdiely medzi internetovým a klasickým nákupom,“ uviedol Hej.sk v pondelok v tlačovej správe. Kým väčšina internetových obchodov má svoje odberné miesta otvorené päť- až šesťkrát do týždňa, Hej kopíruje otváracie časy veľkých nákupných stredísk – predajňa je otvorená každý deň od ôsmej ráno do ôsmej večer.
V Česku majitelia Hej.sk otvorili už tri podobné predajné miesta. Po ich zavedení mal výrazne nárasť počet osobných odberov. „Čo sa týka Bratislavy, predpokladáme nárast osobných odberov o 97 percent,“ uviedla marketingová riaditeľ firmy Jitka Součková. Nárast má súvisiesť najmä so snahou zákazníkov ušetriť peniaze za dopravu objednaného tovaru.
Podľa Hej.sk zákazníci uprednostňujú osobný odber aj z ďalších dôvodov. Z prieskumu, ktorý si internetový obchod dal spraviť, malo vyplynúť, že časť zákazníkov sa online nákupov stále bojí – viac než polovica si chce produkty najprv pozrieť a vyskúšať, veľa zákazníkov sa v prípade internetových nákupov obáva aj reklamácií a problémov s vrátením peňazí v prípade nespokojnosti s tovarom.
Ak sa prvý Hejhouse osvedčí, Hej.sk uvažuje o otvorení ďalších pobočiek v Košiciach, Žiline, Trnave či Banskej Bystrici.
Spomedzi najväčších internetových obchodov na Slovensku má najviac odberných miest Alza.sk (osem), Mall.sk má okrem Bratislavy predajňu v Košiciach. Niekde sa dajú vyzdvihnúť iba menšie tovary. Interstore aj Hej majú zatiaľ iba jednu predajňu v Bratislave.
Internetovým obchodom začali v posledných mesiacoch konkurovať aj klasické kamenné siete ako Nay a Datart, ktoré začali klásť väčší dôraz na e-shopy. Ako výhodu spomínajú práve širšiu sieť odberných miest v kamenných obchodoch a rýchlu možnosť odberu tovarov, ktoré sú na sklade.
Zdroj: Hej.sk