Najväčší slovenský reťazec s čiernou a bielou technikou Nay k začiatku decembra redizajnoval svoj web, na ktorom prevádzkuje aj internetový obchod. Ten bol dosiaľ značne v úzadí – zákazníci sa naň dostali iba po kliknutí na malý odkaz v rohu hlavnej stránky. Po novom vystúpil do popredia. Nay začal internetový predaj komunikovať aj prostredníctvom aktuálnej kampane. Ako hlavný benefit svojho e-shopu spomína možnosť vyzdvihnúť si tovar do troch hodín priamo v predajni, ktorých je po Slovensku dvadsaťšesť.

Zákazníka na e-shop po vstupe na stránku Nay.sk naviguje horná lišta s rôznymi kategóriami tovarov, ako aj zoznam najpredávanejších produktov hneď na homepage. Produkty možno filtrovať podľa cenových rozsahov, značiek či vybraných parametrov ako napríklad veľkosti uhlopriečky pri televízoroch.

Nay redizajnoval e-shop, ponúka rýchly osobný odber



Ako pre Mediálne.sk uviedol František Vámoši z oddelenia marketingu v Nay, predaj cez web a kamenné pobočky „sú navzájom prepojené a podporujúce sa kanály, a tomu zodpovedá aj naša stratégia s novým e-shopom“. Väčší dôraz na e-shop je podľa neho „reakcia na zmenu zákazníckeho správania, keď u zákazníkov do rozhodovacieho procesu vstúpil internet ako miesto prvého zbierania informácií pred nákupom.“

Po tom, čo zákazníci získali potrebné informácie, sa už „na základe toho, či potrebujú fyzicky vidieť produkt alebo potrebujú rýchlosť dodania, alebo na základe aktuálnych cenových ponúk rozhodujú, kde nakúpia konkrétne - v e-shope či v kamennej predajni,“ vysvetľuje Vámoši.

V rámci kampane, ktorá sa spustila v rovnakom čase ako nový e-shop, Nay komunikuje ako hlavnú výhodu možnosť rýchleho osobného odberu tovaru – do troch hodín od objednávky. Platí to pre tovar, ktorý je na sklade spoločnosti. Pri večerných či nočných objednávkach tovar bude pripravený s otvorením predajne. Pri iných produktoch Nay ponúka čas odberu 48 hodín. 

Nay redizajnoval e-shop, ponúka rýchly osobný odber



Nay prevádzkuje e-shop síce už dlhšie, no ako dodáva František Vámoši, pri porovnaní predajní a webu „napriek rastúcej tendencii online predaja stále dominuje predaj v kamennej predajni“. Zákazníci, ktorí nakupujú v kamenných predajniach, podľa neho uprednostňujú rady predavača, možnosť vidieť produkt na vlastné oči, zobrať si ho okamžite domov, ako aj možnosť reklamácie v predajni.

Napriek väčšej konkurencii internetových obchodov Nay neprispôsobuje ceny tovarov na webe – tie sú rovnaké ako v kamenných predajniach. „E-shop je súčasťou siete a má službový servis a zázemie na rovnakej úrovni,“ hovorí Vámoši. Nay zároveň nespolupracuje ani s cenovými porovnávačmi. „Neprofilujeme sa ako budgetová predajňa, kde je všetko podriadené najnižšej cene,“ dodáva. 

Expresný osobný odber zaviedol ešte vlani aj konkurenčný reťazec Datart. Spočiatku si za možnosť vyzdvihnúť tovar do jednej hodiny pýtal poplatok od 5 do 10 eur, podľa veľkosti produktu. Od spoplatneného modelu už ustúpil, expresnú dodávku pri tovaroch, ktoré sú na sklade, naďalej ponúka.

Okrem osobného odberu začali viaceré reťazce s technikou pred Vianocami ponúkať aj bezplatný dovoz tovaru domov.