V dnešnej dobe je žurnalistika oveľa viac než len písanie článkov. Je to komplexný svet, kde sa prelínajú remeselné zručnosti, osobnostný rozvoj a pochopenie mediálneho biznisu. Unikátny projekt Future Media Academy prináša príležitosť pre študentov vysokej školy alebo mladých profesionálov s ambíciou pracovať v médiách. Budúcim novinárom alebo redaktorom pomáha zlepšiť mediálne zručnosti a pochopiť moderné mediálne prostredie.

Dvojsemestrálny kurz odštartovala Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave v spolupráci s vydavateľstvom News and Media Holding (NMH) na jeseň minulého roka. V prvom semestri študentov učili tí najlepší z brandže. Medzi spíkrami boli Michal Teplica (CEO NMH), Roman Gallo (riaditeľ redakcií Deník.cz), Adam Valček (investigatívny novinár), Veronika Bocková (šéfredaktorka Nového Času), Timea Keresztényiová (vedúca redakčného tímu Madam Eva) alebo Noro Dolinský (politický redaktor).

Po úspešnom ukončení zimného semestra a zložení skúšky pokračuje 20 študentov predmetu Mediálna akadémia v letnom semestri, ktorý štartuje už 11. februára 2025. V nasledujúcom polroku budúcim mediálnym profesionálom svoje skúsenosti odovzdajú ďalší odborníci z praxe:

  • Ako vyzerá mediálny profesionál 2.0: Veronika Bocková, Šéfredaktorka Nového Času a magazínov Život, Záhradkár, Poľovníctvo a rybárstvo, AutoBild, GEO
  • Ako pracovať s novými médiami: Ladislav Círia, Head of Video Hub
  • Ako pracovať s AI v žurnalistike: Filip Kadlečík, AI Implementation Lead
  • Ako si robiť personal brand v digitálnej ére: Gabriel Tóth, CEO New School Communication
  • Ako sa buduje značka vo vydavateľstve: Martin Kukoľ, Managing Director Call Crispy
  • Ako zistiť, kde v médiách chceš pracovať: Petra Pukalovičová, Certified Business Couch
  • Ako vyzerá distribúcia obsahu: Samuel Schlarmann, Head of Digital Product

Letný semester bude opäť ukončený skúškou – záverečnou prácou, v ktorej študenti budú môcť využiť vedomosti nadobudnuté počas prednášok.

Memorandum o spolupráci

FMK UCM v Trnave a vydavateľstvo NMH podpísali 31. januára 2025 memorandum o spolupráci, ktorá sa dotýka najmä výchovy a vzdelávania kvalitných novinárov s potenciálom na ich profesijný rast už počas štúdia na FMK. Vydavateľstvo NMH mimoriadne teší úspech projektu a váži si profesionálnu spoluprácu s FMK UCM. V memorande sa NMH zaväzuje v rámci spolupráce zabezpečiť cyklus prednášok odborníkov, spoluprácu pri vypracovaní diplomových prác študentov, ako aj vedeckých prác pedagógov FMK UCM, a vytvorenie podmienok a príležitostí na pracovné stáže študentov FMK UCM.

Future Media Academy vybaví svojich absolventov všetkým, čo potrebujú na úspech. Naučia sa všetko od základov žurnalistiky, cez tvorbu príbehov, až po pokročilé techniky investigatívy. Rozvinú svoje komunikačné a interpersonálne schopnosti, ktoré sú nevyhnutné pre prácu v tíme a efektívne vedenie rozhovorov a získajú prehľad o tom, ako fungujú médiá, aké sú ich biznis modely a ako sa prispôsobiť neustále sa meniacemu prostrediu.

Viac informácii nájdete na www.futuremediaacademy.sk.

Nezmeškaj unikátnu šancu nahliadnuť do novinárskeho sveta prostredníctvom Future Media Academy.
Neprehliadnite

Hľadajú sa novinári novej generácie! Štartuje unikátny projekt, dáva šancu najväčším talentom

Generálny riaditeľ vydavateľstva News and Media Holding Michal Teplica.
Neprehliadnite

Šéf vydavateľstva NMH o šanci stať sa novinárom: Prihláste sa! Možno nájdete prácu snov

Zakladateľka Future Media Academy Petra Pukalovičová.
Neprehliadnite

Hľadáme novú generáciu novinárov, hovorí zakladateľka unikátneho projektu Future Media Academy

Veronika Bockova
Neprehliadnite

Prezradíme zákulisie médií, hovorí šéfredaktorka Nového Času o unikátnom projekte

Investigatívny novinár. Adam Valček dlhodobo sleduje závažné kauzy i dianie v justícii. Problematike sa venuje aj pros­tred­­níctvom newslettra Bez názvu.
Neprehliadnite

Rád odovzdám svoje skúsenosti budúcim kolegom, hovorí novinár Valček o unikátnom projekte