Ste šéfredaktorkou Nového Času. Prečo je táto časť žurnalistiky taká dôležitá a rozhodne bulvár nie je druhoradou a podceňovanou odnožou?  

Nový Čas je stále najčítanejším denníkom Slovenska, čitateľom poskytujeme stručne a pútavo presne tie informácie, ktoré potrebujú vedieť. To je najlepšia vizitka našej práce. Odhaľujeme podvody, poukazujeme na problémy, stojíme na strane ľudí a pýtame sa za nich otázky, na ktoré často nedostávajú odpovede. Bulvár nie je len o odhaleniach zo súkromia celebrít, je aj o bežných Slovákoch ich príbehoch, úspechoch. Stojíme pri ľuďoch, keď potrebujú pomoc. Bulvár dokáže vyburcovať ľudí k neuveriteľnej pomoci.  

Treba povedať, že naši čitatelia majú veľké srdcia vedia sa rýchlo zmobilizovať na pomoc druhým, a sú veľmi dôležití aj pri tvorbe nášho obsahu. Vďaka ich fotkám, videám a informáciám vzniká veľké množstvo článkov s exkluzívnym obsahom a aj v tom je naša sila.

Budete jednou zo spíkrov v rámci vyučovania. Na ktoré témy sa zameriate?

Platí, že mediálne prostredie sa extrémne dynamicky vyvíja, nová mladá energia je pre nás prínosná. Čo sa týka prednášky, prejdeme si spoločne prerodom k digitálnej transformácii. Ako sa zmenili a aké sú roly a úlohy novinára v digitálnom svete a možnosti v realizácii sú naozaj široké. Odhalíme zákulisie výroby najčítanejšieho denníka na Slovensku a nášho webu čas.sk.

Vysvetlíme metriky na meranie výkonnosti a kvality obsahu, kde sledujeme návštevnosť a ako si vyhodnocujeme jednotlivé témy a rozhodujeme sa, čo uverejniť. Pretože aj ako bulvár u nás prísne zvažujeme, akou formou uverejníme informácie, fotografie či videá. V archíve máme len za posledný rok niekoľko konkrétnych príkladov, ktoré sme nepustili von, pretože sú za hranicou.

Čo dnes mladým novinárom chýba? Sú to zručnosti alebo skúsenosti?

Je to veľmi individuálne a nedá sa plošne použiť jednotná odpoveď. Nikto na začiatku predsa nemôže od mladého novinára očakávať skúsenosti, tak asi ako v každom zamestnaní, kde ste nováčik. Skôr by som to otočila a povedala, že čo by som od mladých novinárov očakávala. Je to vytrvalosť, nadšenie a chuť zlepšovať sa. Toto sú niekedy dôležitejšie veci ako roky skúseností. A rovnako netvrdím, že takíto mladí novinári nie sú, no mohlo by ich byť viac.

Ešte je dôležité zodpovedne pristupovať k práci. Zvlášť v novinárčine, kde váš obsah sledujú státisíce ľudí, musia byť informácie absolútne overené a presné, preto je dôležité cítiť túto zodpovednosť. Úprimne za seba poviem, že sa nováčikom vôbec nebránim, rada ich vítam u nás v tímoch, a keď trvá nejaká spolupráca roky a vidíte, ako ten človek rastie, je to radosť.

Aký odkaz máte pre tých, ktorí stále váhajú sa prihlásiť do kurzu? Prečo je dôležité stať sa novinárom? 

Ak tento rozhovor čítajú študenti, ktorí váhajú, odkázala by som im, že na našich prednáškach môžu len získať, bude to pre nich prienik medzi teóriou a praxou, zodpovieme im otázky, aby sa lepšie vedeli rozhodnúť, či chcú, aby bola žurnalistika ich budúcnosťou. Predstavíme zákulisie médií v najväčšom vydavateľskom dome.

Pred 15 rokmi som sa prihlásila bez skúseností a kontaktov do Nového Času na stáž, táto šanca a ďalšie možnosti, ktoré som dostala, boli pre mňa tá najlepšia škola, akú som mohla dostať. Nemáte, čo stratiť, môžete len získať! 

O čom je Future Media Academy?

Ak si študent vysokej školy alebo mladý profesionál s ambíciou pracovať v médiách, Future Media Academy je presne pre teba. Či už chceš byť novinár, redaktor, alebo len zlepšiť svoje mediálne zručnosti a pochopiť moderné mediálne prostredie, Future Media Academy ti poskytne všetko, čo potrebuješ.


Spĺňaš podmienky? Tak potom neváhaj ani sekundu, delí ťa len jeden krok. Stačí kliknúť na www.futuremediaacademy.sk. Uzávierka prihlášok je do konca septembra. A cesta za splneným snom sa môže začať!


V dnešnej dobe je žurnalistika oveľa viac než len písanie článkov. Je to komplexný svet, kde sa prelínajú remeselné zručnosti, osobnostný rozvoj a pochopenie mediálneho biznisu. Future Media Academy ťa vybaví všetkým, čo potrebuješ na úspech. Naučíš sa všetko od základov žurnalistiky, cez tvorbu príbehov, až po pokročilé techniky investigatívy. Rozvinieš svoje komunikačné a interpersonálne schopnosti, ktoré sú nevyhnutné pre prácu v tíme a efektívne vedenie rozhovorov a získaš prehľad o tom, ako fungujú médiá, aké sú ich biznis modely a ako sa prispôsobiť neustále sa meniacemu prostrediu.


Kurz je dvojsemestrálny, bude prebiehať osobne na FMK UCM v Trnave 1x za dva týždne. Prípadné dochádzanie nie je problém, ani pre tých, ktorých delí od dosiahnutia svojho sna stať sa novinárom, väčšia vzdialenosť. Zaujala ťa neopakovateľná možnosť splniť si sen? Potrebuješ viac informácií? Klikaj a prihlasuj sa na program prostredníctvom stránky www.futuremediaacademy.sk.


Budú ťa učiť tí najlepší z brandže! Medzi spíkrami je Michal Teplica (CEO NMH), Roman Gallo (riaditeľ redakcií Deník.cz), Adam Valček (investigatívny novinár), Veronika Bocková (šéfredaktorka Nového Času), Timea Keresztényiová (vedúca redakčného tímu Madam Eva), Noro Dolinský (politický redaktor) a mnoho ďalších.