Unimedia potvrdila pozíciu lídra s takmer štvrtinovým trhovým podielom. Vlaňajšie celkové tržby prekonali hranicu 58 milióna eur a čistý zisk sa vyšplhal na takmer tri milióny.
Medziročný trojpercentný nárast tržieb dosiahla agentúra podľa obchodného riaditeľa Miroslava Pleška získaním nových klientov a navýšením mediálnych rozpočtov existujúcich.
Do aktuálneho zoznamu klientov Unimedie patrí Orange, Hyundai-Kia, Tipos, Hornbach, VUB, ZSE, Lindex a ďalších viac ako 190 spoločností. Okrem priamych klientov agentúra spolupracuje s dodávateľmi v tejto oblasti. Nakupuje napríklad mediálny priestor aj pre klientov agentúry Havas Media Slovakia.
Agentúra sa orientuje aj na zahraničný trh. Na celkových tržbách z reklamných služieb sa takmer 23 percentami podieľali tržby z exportu. Vlani zamestnávala Unimedia v priemere 38 ľudí. Medzi viacerými agentúrami vlani prišlo k presunu veľkých inzerentov.
Aktualizované 25.júla: Najsilnejšia šestka však zostáva rovnaká, aj keď poradie v nej sa zmenilo. Na druhé miesto sa dostala s tržbami 25,2 milióna eur agentúra MediaCom Bratislava – vlani nakupovala a plánovala mediálny priestor pre klientov Tesco Stores a Opel, čo vysvetľuje viac ako 30-percentný medziročný nárast a posun v rebríčku.
Mediálna agentúra z portfólia skupiny Group M (WPP) odsunula tak na tretiu priečku ďalšiu agentúru z tejto skupiny – Wavemaker Slovakia. Agentúra by si mala výrazne polepšiť až v tomto roku, lebo v rámci prehodnocovania spolupráce s mediálnymi agentúrami získala od januára 2019 jedného z najväčších svetových, ale aj slovenských inzerentov, potravinársky koncern Mondelēz International.
Wavemaker má v rebríčku aj svoju dcérsku spoločnosť METS Slovakia. Je to brand, pod ktorým materská agentúra spravuje
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?