Reklamný nástroj widget je u firiem, ktoré chcú prezentovať svoj produkt, čoraz obľúbenejší. Obchodný tím News and Media Holding realizoval v lete desiatky kampaní, v ktorých použil práve tento typ nástroja.

Ženské weby
Neprehliadnite

Top 1 medzi ženskými webmi je Čas pre ženy, za mesiac oslovil viac ako milión ľudí

Na základe širokej škály výslednej CTR (click-through rate – miera prekliku, pozn. ed.) sa opäť ukázalo, že efektívny a dobre zrealizovaný widget veľmi závisí nielen od témy, ale aj od samotného titulku a ilustračného obrázka.

Ktoré widgety patrili v júli k tým najúspešnejším? 

Priemerné widgety dosahovali okolo 1 percenta CTR, ten najlepší však prekonal hranicu 2,3 percenta CTR.

Čo je to widget?

Widget je vo všeobecnosti miniaplikácia, ktorá sa nachádza v bočných, horných alebo spodných častiach webovej stránky. V našom ponímaní obsahuje odkazy na ďalšie články (redakčné aj natívne), na ktoré si môže používateľ kliknúť a dostať sa k úplnej informácii.

Skladba článkov, ktoré obsahujú widgety, sa dá rôzne meniť, pričom sa berie do úvahy zloženie publika. Teda konkrétne natívne články je tak možné cieliť na konkrétne publikum.

Ako vyzerá úspešný widget 

Cieľom kampaní pri tomto type reklamných nástrojov bolo dosiahnuť cieľ prekliov na 100 percent. To sa aj podarilo, pričom dĺžka trvania kampane každého widgetu bola minimálne týždeň a viac. 

Témou boli zdravie a ľudské telo, ktoré sa opakovane ukázali ako veľmi atraktívne. Predsa len ide o oblasť, ktorá sa dotýka každého z nás.

Dôležitým faktorom každého widgetu bol headline, ktorý v týchto prípadoch pozostával z otázky. Tá vyvolala v ľuďoch záujem a túžbu dozvedieť sa viac.

Ďalšou podstatnou súčasťou widgetu je obrázok, starostlivo vyberaný s dôrazom na tému článku. Neobsahoval žiadne výrazné promo ani logo. Naopak, pôsobil veľmi všeobecne, ilustračne, ale zároveň aj čitateľsky lákavo.

Nie celkom obyčajná reklama 

Naopak, najmenej úspešné widgety dosahovali CTR len okolo 0,1 percenta. Kde sa stala chyba?

Widgety mali headline s názvom konkrétnej značky a aj ilustračný obrázok s promovaným produktom. Ten však pôsobil skôr ako banner, než ako obrázok k redakčnému článku.

Napriek tomu, že téma týchto typov reklamných nástrojov sa týkala zdravia, prípadne dokonca rôznych bonusov a darov, u ľudí nevzbudila záujem, keďže „prekukli“ komerčný zámer článku a zavrhli ich ako obyčajnú reklamu.

Paradoxne, samotný obsah článku mohol byť nápomocný a užitočný, ale cez neatraktívny titulok a obrázok sa k obsahu, bohužiaľ, nedostali.

Nestačí teda iba zaujímavá téma a obsah článku, ale dôležité je nestratiť záujem možného zákazníka hneď na začiatku pri zobrazení produktu alebo značky. O tej sa nakoniec aj tak dočíta v článku, musíme mu však dať priestor, aby ocenil informáciu a pridanú hodnotu ako takú.

Ďalšie zaujímavé case studies nájdete na tejto stránke

Top 5 widgetov v kampaniach NMH za mesiac júl

1. NEUSTÁLE bolesti chrbta. Máte poškodenú platničku? Takto to zistíte!  (CTR = 2,34)

widget
Zdroj: Archív kampaní NMH

2. Vedeli ste? Ľudské telo nie je schopné vytvoriť si horčík samo  (CTR = 1,13)

žena
Zdroj: Archív kampaní NMH

3. Príznakom poklesu testosterónu sa nedá brániť. Naozaj?  (CTR = 1,09)

kampaň, widget
Zdroj: Archív kampaní NMH

4. Rúška, ktoré nerušia, sú vyrobené na Slovensku. Ako fungujú?  (CTR = 1,05)

rúško widget
Zdroj: Archív kampaní NMH

5. Problém, ktorému sa nevyhne väčšina mužov, poznáte ho?  (CTR = 0,99)

muž widget
Zdroj: Archív kampaní NMV