V rebríčku návštevnosti slovenských webov si aj v decembri pozíciu lídra udržal spravodajský portál Aktuality.sk. V rámci ich prevádzkovateľov si prvú priečku obhájil mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z jediného auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor, ktoré zastrešuje združenie IAB Slovakia.
Najnavštevovanejšie slovenské weby
V top desiatke najnavštevovanejších webov nenastali v decembri významné zmeny. Takmer všetky weby si pripísali nárast návštevnosti na úrovni pár percent. Dozvuky vianočnej nákupnej horúčky už začal pociťovať porovnávač cien Heureka.sk, ktorý napriek nárastu návštevnosti klesol o tri priečky v rebríčku, zo 6. na 9. miesto. Prekvapením je, že z top dvadsiatky vypadol portál Refresher.sk, ktorému výrazne klesla návštevnosť.
Pozíciu lídra si neohrozene držia Aktuality.sk, ktoré boli počas celého roka 2024 na čele rebríčka návštevnosti slovenského internetu. V decembri si na Aktuality kliklo 2,54 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users), čo voči predchádzajúcemu mesiacu znamenalo mierny pokles návštevnosti o 0,6 %. V top desiatke si pokles návštevnosti pripísal už len portál Interez.sk (-0,9 %), ostatné weby zaznamenali nárast.
Druhú priečku si obhájil Zoznam.sk s 2,28 milióna návštevníkmi, voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenal nárast o 1,5 %. Tretiu pozíciu si udržala Pluska.sk s návštevnosťou 2,25 milióna (+3,0 %) a štvrtú Sme.sk s 2,2 milióna návštevníkmi (+1,2 %).
Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk s návštevnosťou 2,13 milióna RU (+6,2 %). V rámci slovenských webov zaradených v oficiálnom meraní IABmonitor je zároveň posledným webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.
Druhú päťku na šiestej pozícii otvára web Azet.sk (1,69 mil. RU), ktorý si pripísal najväčší nárast návštevnosti v rámci top desiatky webov (+7,5 %) a svoju pozíciu v rebríčku si vylepšil až o tri miesta.
Nasledujú Topky.sk (1,68 mil. RU), ktoré v decembri preskočili Cas.sk (1,64 mil. RU). Obidva bulvárne weby si pripísali nárast návštevnosti, v prípade Topiek o 6,3 % a Času o 2,8 %.
Deviata priečka patrí portálu Heureka.sk (1,62 mil. RU), ktorý napriek nárastu návštevnosti o 1,1 % klesol v rebríčku o tri miesta. Prvú desiatku slovenských webov uzatvára Interez.sk (1,48 mil. RU, -0,9 %).
Druhá desiatka webov
Druhú desiatku najnavštevovanejších webov otvára Startitup.sk (1,45 mil. RU, +6,5 %), za ktorým nasleduje Markiza.sk (1,41 mil. RU). Televízny web Markízy zvýšil svoju návštevu voči predchádzajúcemu mesiacu až o 14,3 %. Obidva weby si obhájili svoje pozície z predchádzajúceho mesiaca.
Výrazný posun o päť priečok vyššie zaznamenali DobreNoviny.sk, ktoré svoju návštevnosť zvýšili až o 15,4 % a s 1,22 milióna RU im patrí 13. miesto v decembrovom rebríčku.
Nasledujúca 14. priečka patrí spravodajskému webu Markízy TVnoviny.sk (1,22 mil. RU), ktorý si pripísal nárast o 8,5 % a preskočil tak DennikN.sk. Na ten si kliklo 1,08 milióna unikátnych návštevníkov, čo je o 5,2 % menej než v predchádzajúcom mesiaci a zároveň sa jedná o najvyšší pokles v rámci top dvadsiatky webov.
Dvadsiatku najnavštevovanejších webov uzatvárajú Sita.sk (1,07 mil. RU), HNonline.sk (1,07 mil. RU), iStream.sk (1,02 mil. RU), ModryKonik.sk (994-tis. RU) a web s cestovnými poriadkami CP.sk (980-tis. RU).
Prepadák mesiaca
Prekvapením je výrazný pokles návštevnosti portálu Refresher.sk a jeho vypadnutie z top dvadsiatky. V decembri zaznamenal návštevnosť „len“ 895-tisíc RU, čo je voči predchádzajúcemu mesiacu strata viac ako 310-tisíc návštevníkov a pokles až o 26 %. Znamenalo to prepad v rebríčku z 13. na 22. miesto. Návštevnosť Refresheru pritom bola počas celého roka 2024 vysoko nad miliónovou hranicou, počas prvých jedenástich mesiacov si na neho kliklo v priemere 1,3 milióna ľudí.
Noví hráči v meraní IAB
Novým prírastkom v meraní IAB sú od novembra dva spravodajské weby – iStream.sk a eReport.sk. Istream.sk patrí pod mediálny dom IFC Media, ktorý prevádzkuje televízie Spark, RiK, Arena Sport 1 a 2, dabingové štúdio Magic Voice a platformu PlayTV.sk. V decembri si pripísal nárast návštevnosti o 10,8 % a prekročil miliónovú hranicu návštevnosti. V rebríčku poskočil o štyri priečky vyššie, z 22. na 18. pozíciu.
Známy moderátor mení džob. Od januára bude tvárou politických diskusií v novej televízii
Druhým webom, ktorý sa v novembri pridal do oficiálneho merania IAB, je eReport.sk. Spravodajský web, ktorý v roku 2020 založil zosnulý Fedor Flašík, sa dlhodobo nachádza na zozname konspiratori.sk kvôli „klamlivým, dezinformačným správam a lživej propagande“. V decembri si pripísal návštevnosť 376-tisíc RU (pokles o 21,3 %) a v celkovom rebríčku sa umiestnil na 36. mieste.
Weby televízií a rádií
V rámci webov televízií a rádií sa návštevnosť voči minulému mesiacu menila prevažne smerom hore. Viac ako milión návštevníkov mali opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy.
Pozíciu najnavštevovanejšieho webu obsadila Markiza.sk s návštevnosťou 1,41 milióna, nasledovaná portálom TVnoviny.sk (1,22 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 12. a 14. mieste. Obidva si pripísali tiež výrazný nárast návštevnosti, Markiza.sk o 14,6 % a TVnoviny.sk o 8,5 %.
Na tretej priečke sa v rámci webov televízií drží spravodajský portál Jojky – Noviny.sk. Návštevnosť 950-tisíc znamená nárast až o 12,2 % voči predošlému mesiacu.
Nasleduje web STVR – rtvs.sk, ktorý uzavrel november so 799-tisíc unikátnymi návštevníkmi a nárastom o 5,8 %. Ďalšími sú web spravodajskej televízie TA3 so 749-tisíc návštevníkmi a televízny web Jojky – joj.sk – so 708-tisíc návštevníkmi. Oba si pripísali mierne nárasty voči predchádzajúcemu mesiacu, TA3 o 0,2 % a Jojka o 0,8 %.
Spomedzi rádiových webov sú najnavštevovanejšími Expres.sk (290-tis. RU) a Funradio.sk (145-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.
Rebríček prevádzkovateľov webov
V rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov nenastali v decembri žiadne posuny. Prvé miesto si obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami.
Dvojkou je mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk. NMH bol v tomto roku roku na čele od januára do júla, v auguste sa na prvú pozíciu opäť dostal Ringier Slovakia, v septembri patrilo prvenstvo znova NMH a od októbra Ringieru.
Silnou trojkou je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piata pozícia patrí spoločnosti OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk).
Šiestu pozíciu si obhájil Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), ktorý bol v decembri posledným prevádzkovateľom prekonávajúcim so svojimi webmi dvojmiliónovú hranicu.
Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú vydavateľstvo MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a zlacnene.sk), Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk), Heureka shopping (heureka.sk a kauf.sk) a spoločnosť Mac TV, ktorá zastrešuje weby Jojky – Joj.sk a Noviny.sk.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v decembri zapojených 80 slovenských webov a ich 37 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.
Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).