V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v novembri udržal spravodajský portál Aktuality.sk. V rámci prevádzkovateľov webov si prvú priečku obhájil mediálny dom Ringier Slovakia. Vyplýva to z jediného auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor, ktoré zastrešuje združenie IAB Slovakia.

TOP 10 slovenských webov

V top desiatke najnavštevovanejších webov nastali v novembri viaceré významné zmeny. Pluska.sk v rebríčku postúpila na tretie miesto a preskočila spravodajský web Sme.sk. Vianočnú nákupnú horúčku už pocítil nákupný poradca a porovnávač cien Heureka.sk, ktorý sa vyšvihol z desiatej na šiestu priečku.

Mediálne.sk
Neprehliadnite

Historický míľnik slovenského mediálneho webu: Pokoril všetky doterajšie rekordy

Pozíciu lídra slovenského internetu si neohrozene držia Aktuality.sk, na ktoré si v novembri kliklo 2,55 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users). Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenali nárast návštevnosti o 2,1 %.

Druhú priečku si obhájil Zoznam.sk s 2,25 milióna návštevníkmi, voči predchádzajúcemu mesiacu však zaznamenal mierny pokles o 2,2 %. Na tretiu pozíciu sa dostala Pluska.sk s návštevnosťou 2,18 milióna (-2,3 %), ktorá tak odsunula na štvrté miesto Sme.sk s 2,17 milióna návštevníkmi (-2,8 %).

Prvú päťku naďalej uzatvára Pravda.sk s návštevnosťou 2,01 milióna RU (-1,1 %). V rámci slovenských webov zaradených v oficiálnom meraní IABmonitor je posledným webom s návštevnosťou nad dvojmiliónovou hranicou.

Druhú päťku na šiestej pozícii otvára Heureka.sk (1,60 mil. RU), ktorej návštevnosť stúpla o 11,4 %. Nasledujú bulvárne weby Cas.sk (1,59 mil. RU) a Topky.sk (1,58 mil. RU). Obidva weby si pripísali mierny pokles návštevnosti, v prípade Času o 2,4 % a Topiek o 1,4 %.

Deviata priečka patrí webu Azet.sk (1,57 mil. RU), ktorý si pripísal nárast návštevnosti o 2,6 %. Spomedzi spravodajských webov z prvej desiatky sa podarilo medzimesačne zvýšiť návštevnosť už len prvým Aktualitám. Prvú desiatku uzatvára Interez.sk (1,50 mil. RU, -1,5%).

Druhá desiatka webov

Druhú desiatku najnavštevovanejších webov otvára Startitup.sk (1,36 mil. RU), nasleduje Markiza.sk (1,23 mil. RU). Televízny web Markízy zvýšil svoju návštevu voči predchádzajúcemu mesiacu o 4,6 % a v rebríčku tak poskočil o tri priečky nahor.

Ďalšie priečky patria portálom Refresher.sk (1,21 mil. RU), DennikN.sk (1,14 mil. RU) a spravodajskému webu Markízy TVnoviny.sk (1,13 mil. RU).

Dvadsiatku najnavštevovanejších webov uzatvárajú Sita.sk (1,09 mil. RU), HNonline.sk (1,08 mil. RU), DobreNoviny.sk (1,06 mil. RU), ModryKonik.sk (981-tis. RU) a web s predpoveďami počasia iMeteo.sk (968-tis. RU).

Najvyšší pokles v novembri zaznamenali DobreNoviny.sk, ktoré svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu znížili až o 20,5 %. V rebríčku klesli o šesť priečok nižšie, z 12. na 18. miesto.

Noví hráči v meraní IAB

Novým prírastkom v meraní IAB sú spravodajské weby iStream.sk a eReport.sk. iStream.sk prevádzkuje mediálny dom IFC Media, ktorý prevádzkuje televízie Spark, RiK, Arena Sport 1 a 2, dabingové štúdio Magic Voice a platformu PlayTV.sk. V novembri si pripísal návštevnosť 916-tisíc RU a v rebríčku sa umiestnil na 22. mieste.

Druhým webom, ktorý sa pridal do oficiálneho merania IAB, je eReport.sk, ktorý v roku 2020 založil zosnulý Fedor Flašík cez svoju spoločnosť Story Media. Od júna 2024 je 100 % vlastníkom a prevádzkovateľom eReportu novovzniknutá spoločnosť New Story Media na čele s Martinou Flašíkovou, dcérou Fedora Flašíka. Redakciu aktuálne vedie Lukáš Krupa. Web sa dlhodobo nachádza na zozname Konspiratori.sk kvôli „klamlivým, dezinformačným správam a lživej propagande“. eReport si v novembri pripísal návštevnosť 478-tisíc RU a v rebríčku sa umiestnil na 35. mieste.

Weby televízií a rádií

V rámci webov televízií a rádií sa návštevnosť voči minulému mesiacu menila o desiatky percent smerom hore aj dole. Viac ako milión návštevníkov mali opäť len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy.

Pozíciu najnavštevovanejšieho weby obsadila Markiza.sk s návštevnosťou 1,23 milióna, nasledovaná portálom TVnoviny.sk (1,13 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 12. a 15. mieste. Markiza.sk si pripísala nárast návštevnosti o 4,6 %, no TVnoviny.sk zaznamenali pokles o 9,4 %.

Na tretiu priečku v rámci televízií postúpil spravodajský portál Jojky – Noviny.sk. Návštevnosť 847-tisíc znamená nárast až o 11,3 % voči predošlému mesiacu.

Nasleduje web STVR fungujúci stále pod starou doménou rtvs.sk, ktorý uzavrel november so 755-tisíc unikátnymi návštevníkmi. Voči predchádzajúcemu mesiacu si pripísal výrazný pokles o 14,6 %. Ďalšími sú web spravodajskej televízie TA3 so 745-tisíc návštevníkmi a televízny web Jojky (Joj.sk) so 702-tisíc návštevníkmi. Oba si pripísali nárasty voči predchádzajúcemu mesiacu, TA3 o 16,9 % a Jojka o 6,8 %.

Spomedzi rádiových webov sú najnavštevovanejšími Expres.sk (265-tis. RU) a FunRadio.sk (157-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.

Zmena v rebríčku prevádzkovateľoch

Prvé miesto rebríčka prevádzkovateľov slovenských webov si v novembri obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je tak opäť mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako Pluska.sk, Cas.sk alebo Trend.sk. NMH bol na čele nepretržite od novembra minulého roka až do júla tohto roka. V auguste sa na prvú pozíciu opäť dostal konkurenčný Ringier Slovakia, v septembri patrilo prvenstvo znova NMH a v októbri opäť Ringieru.

Silnou trojkou je naďalej Zoznam (Zoznam.sk a Topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (Sme.sk). Piata pozícia patrí spoločnosti OUR MEDIA SR (Pravda.sk, Mediaklik.sk, Birdz.sk a DefenceNews.sk), ktorá bola aj v novembri posledným prevádzkovateľom prekonávajúcim so svojimi webmi dvojmiliónovú hranicu.

Na šiestu pozíciu sa prebojoval Startitup (Startitup.sk, Interez.sk, Emefka.sk a Yimba.sk), ktorý na siedmu priečku odsunul vydavateľstvo MAFRA Slovakia (HNonline.sk, cp.sk, SvetEvity.sk, Ticketportal.sk a Zlacnene.sk).

Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú Markíza – Slovakia (Markiza.sk, TVnoviny.sk), Heureka shopping so svojimi portálmi Heureka.sk a Kauf.sk a do prvej desiatky sa vrátil aj Mac TV, ktorý zastrešuje weby Jojky – Joj.sk a Noviny.sk.

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v novembri zapojených 82 slovenských webov a ich 38 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.

Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Televízna jeseň sa končí. Kedy naposledy uvidíte svojich obľúbených hrdinov?

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Slováci podľahli streamovacím službám: Poradie favoritov prekvapí, najmä nová dvojka rebríčka

Ryan Gosling v akčnom filme Kaskadér (The Fall Guy).
Neprehliadnite

Prekvapenie pre všetkých fanúšikov: Hviezdne nabitý kasový trhák dorazil na streamovaciu službu

Megahit Wednesday sa vráti na Netflix v roku 2025.
Neprehliadnite

Obrovský úlovok Netflixu: Neuveríte, do ktorého seriálu smeruje a čo si tam zahrá

Televízia JOJ sa rozhodla experimentovať s Nákupnými maniačkami.
Neprehliadnite

Jojka v roku 2025 vytiahne túto novinku: Bude to konečne kvalitný komediálny seriál?

Tom Cruise, mission impossible,
Neprehliadnite

Tom Cruise končí! Odtrhol sa z reťaze, tento film má nepredstaviteľný rozpočet

farma, markíza,
Neprehliadnite

Farma to má na Markíze spočítané! Poznáme dátum konca. Zopakuje sa divákmi kritizované finále?

2 na 1 so Zuzanou Mauréry vs. V siedmom nebi s Vilom Rozborilom.
Neprehliadnite

Prvé zakopnutie neohrozenej Markízy: Diváci ju zradili pri kľúčovom programe