Streamovacia platforma so sídlom vo Švédsku chystanú zmenu zdôvodnila tým, že aktuálne nie je schopná zodpovedne preverovať obsah spadajúci do tejto kategórie.

Za politickú reklamu pritom spoločnosť považuje materiály zadávané politickými kandidátmi, zvolenými či menovanými verejnými činiteľmi, ďalej politickými stranami alebo skupinami označovanými skratkou PAC, ktoré v Spojených štátoch zhromažďujú peniaze na politické kampane. Okrem toho chce Spotify zablokovať obsah, ktorý zaujíma stanovisko k politickým inštitúciám či súdnym a legislatívnym krokom.

„Vrátime sa k tomuto rozhodnutiu v závislosti od toho, ako sa budú vyvíjať naše prostriedky,“ dodáva streamovacia platforma v prehlásení poskytnutom CNN.

Väčšina príjmov plynie Spotify od viac než 100 miliónov platiacich používateľov, podobný počet ľudí ale využíva bezplatnú verziu platformy, ktorá prináša tržby z inzercie. Politická reklama má zmiznúť nielen z tohto produktu, ale tiež z originálnych či exkluzívnych podcastov Spotify.

Web Ad Age, ktorý o veci informoval ako prvý, uviedol, že na Spotify si kupoval publikum možný prezidentský kandidát amerických demokratov Bernie Sanders, ale i celoštátny výbor americkej Republikánskej strany (RNC).

Definícia politickej reklamy v podaní Spotify čiastočne kopíruje prístup sociálnej siete Twitter, ktorá tento druh plateného obsahu zablokovala koncom novembra.

Facebook s kritikou

Najmä kvôli tomuto kroku a naopak liberálnemu prístupu Facebooku sa politická reklama na digitálnych platformách v posledných mesiacoch stala intenzívne diskutovanou témou.

Najväčšia sociálna sieť sveta zožala kritiku od niektorých odborníkov, novinárov i politikov, pretože odmieta overovať pravdivosť obsahu zadávaného politickými kampaňami. Facebook pritom nie je pri debatách o demokratických procesoch celkom neutrálny, pretože sa snaží napríklad blokovať dezinformácie, ktorých cieľom je potláčať volebnú účasť.

Tiež pred niekoľkými dňami oznámil, že nebude odstraňovať zavádzajúce príspevky týkajúce sa sčítania ľudu, ktoré USA čaká budúci rok.

Podľa CNN umožňujú okrem Facebooku politickú reklamu nakupovať i Google a komunikačné platformy Snapchat a Reddit. Odmietajú ju naopak weby LinkedIn, Pinterest a Twitch, rovnako ako celosvetovo populárna čínska sociálna sieť TikTok.