Sme prevádzkovalo niekoľko rokov vlastnú službu Praca.sme.sk. Vlastí aj atraktívnu doménu Praca.sk, ktorá takisto smeruje používateľov na podstránku Sme.

Od júna však Sme.sk prestalo budovať vlastný katalóg a kompletný obsah na Praca.sme.sk preberá z webu Profesia.sk, ktorý je v segmente webových búrz práce slovenskou jednotkou.

White-label Profesie na stránkach Sme zahŕňa grafiku, ktorá je blízka webu Sme, zachované je aj logo. Web dostal responzívny dizajn, ktorý Profesia používa už dlhšie.

„Situáciu na trhu sme vyhodnotili tak, že je pre nás efektívnejšie nájsť si na tento typ služby partnera, ako prevádzkovať vlastný systém. Po zisťovaní možností na trhu a rokovaniach sme sa dohodli s Profesiou ako jednotkou na trhu,“ uviedol pre Mediálne.sk vedúci online produktov Petit Pressu Radoslav Augustín.

Spojenie služieb prinesie pre obe strany zrejmé benefity – Sme získalo vylepšenú službu s bohatším obsahom, Profesia partnera s vysokou návštevnosťou. 

Profesia zároveň potvrdila, že uchádzač, ktorý bude reagovať na ponuky cez sekciu Praca.sme.sk, bude môcť využívať všetky služby, ktoré ponúka pracovný portál. Dostupné sú bezplatne.

Profesia.sk evidovala v máji návštevnosť 593 406 reálnych používateľov. Za posledný rok bol portál osemkrát nad 600-tisícovou hranicou. Oproti tomu Praca.sme.sk mala v máji návštevnosť 40 412 RU.

Konkurentom v segmente internetových búrz práce je napríklad web Kariera.sk patriaci Zoznamu. Ten mal v máji podľa AIM monitora vyše 199-tisíc RU, spolu s KarieraInfo.sk vyše 313-tisíc.