Web denníka Sme sa nevydal cestou kompletného redizajnu, ako niektoré iné stránky, zmeny však v uplynulých mesiacoch realizoval postupne. Zmenený dizajn sa najprv implementoval do vybraných sekcií a teraz sa dotkne aj titulnej strany, na ktorú kliká najviac používateľov. Celkovo však nejde o prevratné úpravy, mnohé doterajšie charakteristické prvky zostávajú zachované.
Z náhľadu, ktorý Sme zverejnilo na Twitteri, vidno celkové zväčšenie titulky s väčším priestorom pre prezentovanie hlavných článkov. Najnápadnejšou úpravou je zrušenie menu vľavu a jeho nové umiestnenie v hornom páse, pričom karty sú umiestnené horizontálne na celú šírku, a nie pod sebou ako dosiaľ.
Nové menu sa postupne bude zobrazovať vo všetkých sekciách Sme.sk. Menšie úpravy sa budú opäť týkať aj dizajnu článkov, na ich konci má prísť k väčšej zmene. Dosiaľ sa web prezentoval napríklad špeciálnou úpravou dlhších publicistických textov (longreads články).
Podľa vedúceho online produktov Sme.sk Radoslava Augustína sa v tejto fáze zmení len titulka Sme.sk. „Ide o ďalší krok v procese, ktorý sme začali pred dvoma rokmi,“ hovorí.
Sme sa už dávnejšie zbavilo na homepage vzhľadu, ktorý pod sebou len uvádzal správy v zozname. Na titulke pribudol obsah, viac obrázkov, nové pozície pre magazíny, čím stránka ponúkala rozmanitejší obsah pri posúvaní sa nadol.
V tomto trende chce Sme.sk pokračovať, keďže na hľadanie obsahu na titulke Sme je podľa R. Augustína zvyknutých veľa ľudí.
„Väčšina čitateľov kliká na hlavné správy vo vrchnej časti titulky a na box Najčítanejšie, tie zostanú zachované, dokonca dostanú viac miesta. Hlavnou zmenou bude predĺženie,“ potvrdil šéf webových projektov vydavateľstva Petit Press.
Novou podobou Sme.sk reagujú podľa R. Augustína na niekoľko faktorov. „Potrebujeme efektívnejšie posúvať návštevníkov na jednotlivé sekcie či magazíny, preto dostanú veľké permanentné pozície. Titulka tak bude pestrejšia a dostane ďalší rozmer - okrem aktuálneho spravodajstva na nej bude veľa čítania, ktorá sa doteraz z titulky strácalo,“ vysvetľuje.
Od nového dizajnu si spravodajský portál sľubuje aj efektívnejšie promovanie vlastných small-medium-business produktov ako Zľavy.sme.sk, Reštaurácie.sme.sk či Reality.sme.sk.
„Na titulke bude zároveň viac interakcie - napríklad nové spravodajské videá sa budú dať prehrávať priamo z nej, aktuálne Shootyho karikatúry sa budú dať prepínať bez načítania stránky, nastaviť sa budú dať správy z regiónov,“ vymenúva R. Augustín.
Upravená zväčšená titulka má ponúknuť aj viac príležitostí pre reklamné formáty a prezentáciu plateného obsahu. Na nový dizajn chce Sme.sk prepnúť najneskôr začiatkom apríla.
Web Sme.sk sa od vlaňajšie mája drží nad hranicou dvojmiliónového počtu unikátnych návštevníkov mesačne. Spravodajský portál časť obsahuje spoplatňuje v rámci siete Piano.
Titulka Sme.sk v decembri 2011 - pred spustením postupného redizajnu