M. Štrbák začne pre ParlamentneListy.sk pracovať od začiatku septembra. V rovnakom mesiaci, najneskôr však v októbri tohto roka má byť slovenský web podľa riaditeľa vydavateľstva Jana Holoubka plne funkčný.

„Oľgu a Mateja sme po vlastnej skúsenosti oslovili hlavne kvôli ich výraznej spoľahlivosti a pracovitosti, ktorá rozhodne nie je bežným kritériom vrcholových manažérov. O skúsenostiach a praxi nehovoriac,“ uviedol k obsadeniu vedúcich pozícií J. Holoubek pre Mediálne.sk.

Okrem spomínanej dvojice počítajú ParlamentneListky.sk so zhruba desiatkou stálych členov redakcie a viacerými externými spolupracovníkmi.

Používateľov pôvodného webu ParlamentníListy.cz bude stránka upozorňovať na lokálnu verziu. „Nastavíme geo-filter, ktorý slovenským návštevníkom, ktorých máme denne okolo 25-tisíc, ponúkne aj ich materskú verziu,“ načrtol J. Holoubek.

Návštevnosť po spustení si šéf českého vydavateľstva netrúfa odhadnúť, verí však, že si web svojich čitateľov nájde. „Čo sa týka návštevnosti, v prvých mesiacoch nie je smerodajným kritériom ani míľnikom. Cieľom je približne 100 – 130-tisíc visits, približne 500-tisíc PV denne a viac ako štyri minúty času na webe na jednu návštevu,“ dodal.

O plánovej expanzii média na slovenský trh informovalo Mediálne.sk v apríli tohto roka. V Česku portál funguje od roku 2010, okrem iného sa profiluje ako platforma na priamu komunikácu voličov s politikmi. Z obsahového hľadiska sa zameriava na podrobné informovanie o politickom dianí a nezriedka sa uchyľuje aj ku kontroverznejším témam.

„Máme asi 600-tisícovú návštevnosť (RU) mesačne. V podstate fungujeme na princípe ‚politického Facebooku‘ a všetci politici u nás majú rovnaký priestor bez cenzúry. Sme mimoriadne zdieľaní na sociálnych sieťach, za posledný mesiac sme mali tri najviac rozširované správy na Facebooku,“ citoval spriaznený web KrajskeListy.cz Michala Voráčka, spolumajiteľa Parlamentných listov.

Vzhľadom na nie vždy objektívne informácie či ich komentatívny charakter niektorí web označujú ako „politický bulvár“. Portál mapuje regionálnu aj „veľkú“ politiku a rovnaký koncept bude realizovať aj u nás.

Marketing webu je postavený na slogane „Nikto nám nebude diktovať, čo máme písať“. V Česku bola diskutovaná aj printová verzia média – mesačník Parlamentní listy využíval v grafike štátne symboly, čo mohlo evokovať, že periodikum je vydávané štátnou správou. V skutočnosti nemá na parlament či vládu žiadne priame väzby.

O pozadí webu sa v minulosti v niektorých internetových diskusiách viedli dohady. M. Voráček je v Our Media pôvodným majiteľom, do vydavateľstva na jar tohto roka ohlásil majetkový vstup podnikateľ Ivo Valenta, majiteľ skupiny Synot. Práve so zmenou majiteľskej štruktúry má súvisieť aj súčasná expanzia mimo Česka.