Koronakríza priniesla zmeny aj na trh digitálnej reklamy. Pandémia ním zatriasla takmer okamžite. Agentúry a ich klienti reagovali úpravou pôvodne plánovaných kampaní, niektoré zrušili, iné presúvali na neskoršie obdobie, prípadne na neurčito. Iní na kampaniach nemenili nič.
Prognózy na nadchádzajúce obdobie v oblasti online reklamy sú pozitívne.
Potvrdzuje to aj šéf digitálnej divízie mediálnej agentúry Wavemaker Slovakia Radovan Pišný. Dôvodom podľa neho je najmä to, že menší počet kampaní znamená ich častejšie sledovanie ľuďmi v online priestore.

Médiá sledujeme vo väčšom, nakupujeme menej. Kampane sa rušia alebo posúvajú
Zároveň detailnejšie zacielenie je v súčasnej situácii, keď je na internete oveľa viac používateľov, ešte viac dosiahnuteľné.
„Informácie, ktoré máme od vydavateľov, nám pomohli dotvoriť obraz toho, ako sa vyvíjal priamy nákup displejovej reklamy či videa v čase aktuálnej krízy,” hovorí R. Pišný.
Bonusy slovenských vydavateľov
Dodáva, že priemerný finančný pokles zhruba o tridsať percent, ktorý sa prejavil v apríli, tak začali weby slovenských vydavateľov takticky kompenzovať krátkodobými motivačnými podmienkami.
Napríklad do konca mája dostane na zozname.sk inzerent 15 až 30 percent bannerového priestoru k objednávke ako bonus.
Vydavateľstvá ako Petit Press (sme.sk) a Ringier Axel Springer SK (azet.sk) ponúkajú sto percent priestoru a v News and Media Holdingu prihliadajú na klientov individuálne. Rozhoduje dlhodobosť spolupráce, ale najmä podiel z celkového rozpočtu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?