Mediálne domy a tvorcovia jazykových modelov sa v súčasnosti učia orientovať svetom umelej inteligencie, ktorá je stále viac využívaná. No vzťah medzi nimi ešte nedozrel do stavu úplnej symbiózy. Nedávna štúdia, zverejnená na serveri Search Engine Land, ukazuje, že niektoré online médiá aktívne odopierajú prístup konverzačnému robotovi Bardovi aj ChatuGPT a ďalším produktom umelej inteligencie, informuje portál Mediaguru.
Počet obmedzení rastie
Vzorka troch tisíc populárnych anglickojazyčných stránok ukazuje, že zhruba 10 percent z nich obmedzuje prístup týmto nástrojom, vrátane renomovaných médií ako The New York Times, Vogue, Wired či Mashable a ich počet rastie vysokým tempom - o zhruba 180 percent mesačne. Tvorcovia obsahu webových stránok nechcú napomáhať k tomu, aby na nich technologické firmy zarábali a konkurovali im, interpretuje tieto kroky server Search Engine Land.
V reakcii na túto situáciu môžu vydavatelia hľadať rôzne spôsoby, ako obhájiť svoj obsah. Jedným zo spôsobov je poskytovanie prístupu k overeným a aktuálnym informáciám, ktoré umelá inteligencia potrebuje na svoj tréning a fungovanie. To vytvára priestor na spoluprácu medzi tradičnými médiami a umelou inteligenciou. Spravodajská agentúra AP už uzavrela dohodu s firmou OpenAI, tvorcom ChatuGPT, na zdieľanie svojho textového archívu, čo ukazuje, že vzájomná spolupráca môže byť kľúčom k úspechu v tejto novovekej symbióze.
AI ako významný pomocník
Aj keď umelá inteligencia ešte nedosiahla štádium, kde by plne nahradila živých novinárov, stáva sa významným pomocníkom pri rôznych úlohách, vrátane rešerší a úprav textu.
Jej schopnosti však majú svoje obmedzenia, a preto vydavatelia majú stále priestor a výhody v zabezpečovaní spoľahlivého a autentického obsahu, ktorý poskytuje hodnotu ich čitateľom.