STVR už niekoľko dní hasí škandál a je pod paľbou kritiky. Tentokrát je vinníkom jej vysokopostavený zamestnanec, ktorý spadá priamo pod najvyššie vedenie verejnoprávnej Slovenskej televízie. Martin Marhula je riaditeľom Odboru zvláštnych činností STVR, ktorý neprofesionálne a vulgárne reagoval na pozvánku na oficiálnu premiéru dokumentárneho filmu Prezidentka. Treba podotknúť, že STVR je jedným z koproducentov filmu a objaví sa v jej vysielaní. Na jeho komunikáciu upozornila Iniciatíva Otvorená kultúra.

STVR hasí škandál: Vulgárna komunikácia člena manažmentu voči tvorcom filmu Prezidentka
Otvorená kultúra zastupuje kritické hlasy slovenskej kultúrnej obce. V rámci iniciatívy Kultúrny štrajk žiadajú okamžité zastavenie ideologicky motivovanej cenzúry s ekonomickými dopadmi, ktoré sú dôsledkami novelizácie Zákona o Audiovizuálnom fonde, Zákona o Fonde na podporu umenia, Zákona o múzeách a galériách a Zákona o STVR.
Predmetný príspevok si na slovenskom internete žije vlastným životom a vzbudil obrovskú vlnu pohoršenia. STVR sa snažila uniknutú komunikáciu voči tvorcom filmu Prezidentka a následný škandál vo vlastných radoch uhasiť. Avšak veľmi jej to nevyšlo, keďže z oficiálneho vyjadrenia je jasné, že Marhulu nečaká žiadny trest ani postih.
„Od takejto formy komunikácie sa dištancujeme a mrzí nás, že sa vôbec udiala. Hneď, ako sme sa pred pár dňami o tejto situácii dozvedeli, šéfdramaturg redakcie dokumentu a publicistiky STVR sa tvorcom filmu ospravedlnil. Rovnako sme vzniknutú situáciu hneď interne riešili aj s pánom Marhulom, ktorý bol upozornený na dodržiavanie pravidiel komunikácie v súlade s internými predpismi. Ubezpečil nás, že sa podobná situácia už nebude opakovať,“ povedala pre Mediálne Andrea Pivarčiová, ktorá je poverená vedením Sekcie marketingu a komunikácie.
Oslovili sme niekoľko odborníkov na marketing a komunikáciu, aby zhodnotili vzniknutú situáciu a prístup STVR voči Marhulovi.
„Vulgárnosť a agresivita sa s príchodom tejto vlády stali štandardom aj v oficiálnej komunikácii. Je to len ďalší dôkaz nekultúrnosti tých, ktorí by mali byť naopak tými, čo prispievajú ku kultivácii spoločnosti. Ako sa hovorí "ryba smrdí od hlavy" a takéto formy komunikácie vychádzajú zhora, z vedenia ministerstiev a politických špičiek a ich nominantov. Je to zároveň zrkadlo väčšiny spoločnosti, ktorá takýchto ľudí zvolila. Slušnosť a odbornosť sú na Slovensku v menšine,“ povedal pre Mediálne Róbert Slovák, CEO agentúry Slovák & Friends.
„Aj by som povedal, že pán Marhula si pomýlil súkromnú a pracovnú komunikáciu – lenže takéto vyjadrenie nie je prípustné ani v privátnej správe. Chcel síce pokoj, no dostal presný opak –zaujíma sa oňho teraz "celý" internet. A to ešte potrvá, lebo záznam daného e-mailu sa bude na prednáškach internej komunikácie a PR uvádzať ešte dlho a možno aj zľudovie,“ povedal pre Mediálne Martin Kukoľ, managing director agentúry Call Crispy.

Šok! Napadli známu moderátorku Markízy. S vážnymi zraneniami skončila v nemocnici

Fico rečnil v ruskej televízii: Obvinil EÚ, že podceňuje vojnu. Prijal pozvanie do Moskvy

Za pár eur môžu všetci sledovať prémiový obsah. Ak ste v minulosti urobili toto, máte smolu

Slovenský kinohit mieri na obrazovky. Len pár mesiacov po premiére, bonusom je rozšírená verzia

Celý svet nám ju závidel, doma ju lynčovali. Film o Čaputovej nastaví zrkadlo každému Slovákovi

Jeden z najnovších hitov Netflixu je späť! Toto vás nepríjemne prekvapí pri novej sérii
