Opatrenia by sa dotkli viac ako tretiny českej populácie, informujú piatkové Hospodářské noviny.

Spoločnosť O2 Czech Republic, patriaca finančnej skupine PPF, blokovanie internetovej reklamy pre svojich zákazníkov zatiaľ len zvažuje. „Ak sa pre ňu rozhodneme, bude voliteľná a dostupná zadarmo. Obsah nijako cenzurovať určite nebudeme,“ povedala hovorkyňa operátora Lucie Pecháčková.

Už teraz sa ale proti možnosti odstránenia reklamy z webov podľa Hospodářských novín postavili významné mediálne spoločnosti, ako sú vydavateľstvo Mafra, Economia a Czech News Center alebo prevádzkovateľ portálu Seznam.cz. Zákazníci O2 by tak mohli stratiť prístup napríklad na spravodajské servery iDnes.cz, iHned.cz či Blesk.cz.

Poskytovatelia obsahu sa obávajú straty podstatnej časti príjmov. Vedenie veľkých mediálnych domov preto podľa denníka odmietlo prísť na schôdzku, na ktorej im O2 chcelo predstaviť plán, ako miesto spoliehania sa na reklamu urýchliť spoplatňovanie on-line obsahu.

Operátor O2 má na trhu pripojenia k internetu v Česku viac ako tretinový podiel. Generálny riaditeľ Tomáš Budník Hospodářským novinám povedal, že ak sa firma rozhodne službu blokovania reklamy ponúknuť zákazníkom, je schopná ju spustiť v priebehu týždňov.