V tendri na meranie návštevnosti boli ďalšie tri agentúry – okrem firmy Gemius aj Ipsos Slovakia, Median a nemecká spoločnosť INFOnline.
Tender bol vypísaný ešte v decembri 2017 a prebehol v dvoch kolách. V druhom kole sa Gemius konfrontoval so spoločnosťou Ipsos. Ponuky posudzovali členovia Metodickej komisie IAB. Gemius bude na základe rozhodnutia realizovať meranie návštevnosti slovenských webov – AIMmonitor - minimálne nasledujúce tri roky.
„Spoločnosť Gemius potvrdila v tomto tendri svoje postavenie vzhľadom na referencie a realizáciu identického výskumu na mnohých digitálnych zahraničných trhoch, čo jej dáva bez pochýb náskok pred inými spoločnosťami, ktoré prihlásili svoje riešenia do nášho tendra,“ povedal k výberu predseda Metodickej komisie Marek Jakubovie.
Podľa IAB bola väčšina ponúk prijatých do tendra z hľadiska použitej metodológie vo výskume viac-menej veľmi príbuzná, ak sa nepočítajú možnosti nadstavby na ďalšie výskumy už realizovanými výskumnými agentúrami.
„Gemius zároveň ponúkol viaceré nadstavbové moduly výskumu, za ktoré však nebude nutné v najbližšom období vôbec a v budúcnosti možno len minimálne navyšovať cenu pre odberateľov výskumu ako aj zapojené médiá. Tým sa výskum stáva prístupným pre takmer všetkých hráčov na slovenskom internetovom trhu. Predpokladáme, aj na základe odozvy od našich členov, že v blízkom čase rozbehneme stream meranie. Počas roka 2019 pribudne do AIMmonitoru mobilný pop-up panel, ktorý zabezpečí sociodemografické údaje užívateľov, ktorí pristupujú na stránky cez mobilné zariadenia. Zároveň nás najneskôr v januári 2019 čaká prechod na ‚overnight‘ dáta, čím sa sprístupnia soc-demo dáta na dennej báze. Výhodu to bude mať najmä pre nové médiá, ktoré sa doteraz v týchto dátach vyskytovali až po nameraní celého mesiaca. Takto s ich údajmi môžu agentúry pracovať pri mediálnom plánovaní reklamy vlastne hneď po zapojení,“ načrtol M. Jakubovie.
Vo výskume AIMmonitor pribudnú podľa IAB aj ďalšie inovatívne prvky ako „Home&Work audience“ - metodika, ktorá umožňuje rozoznať a reportovať dáta o návštevnosti a konzumácii obsahu z domova a zo zamestnania, lepší – presnejší výpočet stráveného času na stránkach médií používateľmi prostredníctvom sledovania aktívnych okien prehliadača.
V AIMmonitore je aktuálne zapojených 103 domén od 44 prevádzkovateľov. Do projektu by sa mali v dohľadnom čase zapojiť Radio Services aj RTVS.