IAB Slovakia vôbec prvý raz povedie zástupca agentúr. M. Pagáč zostáva vo funkcii Digital Director v agentúre Zenith, kde pôsobí ôsmy rok.

V IAB Slovakia vymení Michala Žatkualiaka, bývalého šéfa digitálneho obchodu vo vydavateľstve Ringier Axel Springer, z ktorého ohlásil odchod v januári.

„Teším sa z dôvery, ktorú do mňa vložili členovia Správnej rady a verím, že rok 2018 bude pre naše združenie minimálne tak úspešný ako ten predošlý. Chystáme novinku v segmente vzdelávania, nakoľko stále vnímame silný nedostatok skúsených pracovných síl či už na strane agentúr ako i médií,“ povedal M. Pagáč.

K projektu plánuje IAB zverejniť podrobnosti neskôr. So vzdelávacou aktivitou bude spojená aj certifikácia a verifikácia vedomostí a zručností z oblasti digitálneho marketingu.

„Tento rok sa budeme v združení po dlhšom čase venovať aj výskumu v oblasti internetovej reklamy a jej efektivity. Spoločne s Tomášom Gregorom z agentúry Digiline stojíme v čele tohto projektu, na ktorom budú participovať aj mnohí ďalší zástupcovia členských médií a agentúr,“ informoval tiež M. Pagáč.

Podľa predsedu Správnej rady IAB bude ďalším cieľom združenia pripraviť pre členov ako aj ostatné subjekty slovenského internetového trhu v čo najkratšom možnom čase právnu analýzu ochrany osobných údajov v rámci digitálneho ekosystému, ktorá bude v súlade s GDPR a s novým slovenským zákonom o ochrane osobných údajov, schváleným vlani.

„Našou snahou bude právne podložené postupy implementovať do návrhu Kódexu správania, ktorý by bol akreditovaný samotným Úradom pre ochranu osobných údajov Slovenskej republiky,“ doplnil M. Pagáč.

Správna rada odhlasovala aj druhého podpredsedu, ktorým sa stal Matej Kolarovský z agentúry GroupM. Vymenil Pavla Zajceva, ktorý ukončil pôsobenie v News and Media Holding. Ďalším podpredsedom je T. Gregor. 

Funkčné obdobie súčasnej Správnej rady je do januára 2019, keď sa budú na valnom zhromaždení konať nové voľby.

IAB Slovakia pôsobí na trhu od mája 2005, v minulosti fungovalo ako Asociácia internetových médií. Cieľom združenia je zabezpečovať informovať o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. IAB má na Slovensku momentálne 39 členov, vlani pribralo agentúry PHD a OMD Slovakia.