Slovenskou jednotkou na Facebooku zostáva profil rádia Europa 2, ktoré sa v éteri zameriava na mladšiu cieľovú skupinu. Polmiliónovú hranicu „lajkov“ prekonala stránka ešte v roku 2014, začiatkom aktuálneho atakuje 600-tisícový míľnik.

Nováčikom v prvej trojke je stránka Rádia Expres, ktorá z bronzového miesta odsunula Topky.sk. Expres sa blížil k 450-tisíc fanúšikom. Pred ním na druhom mieste zostal Nový Čas s vyše 450-tisíc fanúšikmi.

Počet fanúšikov na Facebooku - medziročný vývoj
Stránka Počet „lajkerov“ v 2017 Počet „lajkerov“ v 2016 Medziročný pohyb [%]
Televízia Markíza 347 698 300 733 15,6
Televízia Joj 313 655 267 264 17,4
Televízia Ta3 130 404 115 447 13
Doma 56 217 50 104 12,2
Wau 34 898 31 092 12,2
Plus 35 106 26 571 32,1
RTVS 34 732 25 509 36,2
Dajto 19 273 16 546 16,5
Europa 2 590 062 552 926 6,7
Radio Expres 446 141 349 859 27,5
Ja som Fun Radio 211 889 190 521 11,2
Nový Čas 451 442 368 278 22,6
Topky.sk 367 097 351 570 4,4
Aktuality.sk 188 268 146 115 28,9
Sme 108 106 88 110 22,7
Hospodárske noviny 91 862 64 522 42,4
Trend- Týždenník o ekonomike a podnikaní 65 653 54 286 21
Plus Jeden Deň 101 949 50 351 102,5
Pravda.sk 43 865 38 714 13,3
Denník N 92 674 64 210 44,3
Poznámka: Údaje boli získané zhodne v prvom januárovom týždni

Medzi televíziami je „najlajkovanejší“ profil Markízy s takmer 350-tisíc fanúšikmi. Medziročne však rástla mierne rýchlejšie stránka TV Joj, ktorá je tiež nad 300-tisícovou hranicou.

RTVS je so svojou „hlavnou“ Facebookovou stránkou na úrovni 34-tisíc fanúšikov. Viac ich má na stránke relácie Milujem Slovensko – vyše 44-tisíc. Trojkou medzi televíziami je Ta3 s vyše 130-tisíc fanúšikmi.

Medzi rádiami unikli ostatným spomínaní Europa 2 a Expres. Fun rádio má priaznivcov rozdrobených - so svojím „hlavným“ profil Ja som Fun Radio je na úrovni 211-tisíc fanúšikov, platí však, že viac ich má profil moderátorov Juniora a Marcela – viac ako 310-tisíc. Vysoko je aj už málo aktívna stránka Adela a Sajfa s 238-tisíc fanúšikmi, osamostatnený Sajfov profil má 148-tisíc fanúšikov.

V kategórií tlačených médií a ich online verzií, ktorým Facebook ponúka aj platformu Instant Articles, dominuje dlhodobo Nový Čas. Druhé miesto si držia Topky.sk s 367-tisíc fanúšikmi.

Skokanom je profil ďalšieho bulvárneho média Plus Jeden Deň, ktorý prekonal 100-tisícovú hranicu fanúšikov a medziročne narástol o 102 percent.

Sme, ktoré vlani patrilo k dvojici sledovaných stránok s miernym medziročným poklesom fanúšikov, si v aktuálnom porovnaní polepšilo o viac ako 22 percent.

V kategórii najdynamickejšie rastúcich profilov nasledujú po Plus Jednom Dni v poradí Denník N so 44-percentným medziročným prírastkom a Hospodárske noviny, ktoré narástli na Facebooku o 42 percent.

Najväčšie stránky médií na Facebooku samostatne vyhodnocuje aj analytická platforma SocialBakers, ktorá zohľadňuje takisto celkový počet fanúšikov médií pôsobiacich v danej krajine.

Médiá na Facebooku: Komu za rok najviac pribudli fanúšikovia

Top stránky slovenských médií na Facebooku - január 2017 Zdroj: SocialBakers

V prípade slovenských stránok je v prvej desiatke aj stránka FashionTV Czech&Slovak s vyše 240-tisíc „lajkujúcimi“. Poradie v top desiatke si okrem Expresu a Topiek vymenili aj Nový Čas pre ženy a Ja som Fun Radio n 9. a 10. mieste.