Plány teraz Facebook do bodky napĺňa a používateľom tak dáva značne širšiu paletu možností interakcie. Zároveň sa tak do istej miery dobrovoľne vzdáva svojho neoficiálneho symbolu – „lajk“ respektíve dvihnutý palec sa ním za roky používania nepochybne stal.

Teraz však jednotvárna pozitívna emócia môže mierne odísť do úzadia, na jej úroveň sa dostáva ďalšia pätica reakcií vyjadrená príslušným emotikonom – láska, smiech, šok, smútok a hnev. Pomerne voľný preklad v slovenskej verzii znie: super (Love), haha (Haha), žasnem (Wow), je mi to ľúto (Sad) a štve ma to (Angry). 

Istú prémiovosť voľbe „páči sa mi to“ však sociálna sieť predsa len nechala - lajk je stále hlavným zobrazeným výberom pod statusmi vedľa možností komentovania a zdieľania, ostatné typy reakcií si musí používateľ „vypýtať“ prejdením myši na symbol palca. 

V pôvodnom pláne Facebooku bol zahrnutý aj symbol pre šťastie, ktorý vyjadroval smajlík s anglickým citoslovcom „Yay“, ten však napokon sociálna sieť používať nebude. Podľa oficiálneho vysvetlenia nebola emócia úplne univerzálne zrozumiteľná vo všetkých komunitách.

Z využitia v praxi vidno, že tak ako Facebook doteraz rátal počet „lajkov“, po novom spočítava všetky typy reakcií. Po prejdení myšou na jednotlivé symboly sociálna sieť ukáže, ktorí používatelia si vybrali tú-ktorú voľbu.

Facebook rozšírený súbor reakcií začal testovať v minulom roku v Španielsku a Írsku. Dostupné by mali byť aj v najnovšej verzii mobilnej aplikácie. Nateraz sa nemajú objaviť v sesterskej službe Instagram, hoci aj tam by nepochybne našli uplatnenie.

„Lajk“ má piatich súrodencov. Facebook už spustil nové reakcie cez emotikony

Zdroj: Mediálne.sk

O pláne poskytnúť používateľom novinku tohto typu hovoril šéf Facebooku Mark Zuckerberg ešte koncom roku 2014. Reagoval tak aj na čoraz silnejší hlas komunity, ktorej sa tlačidlo „páči sa mi to“ v niektorých situáciách skrátka nehodilo.

Išlo najmä o prípady, keď je „lajk“ z rôznych príčin nevhodný– napríklad pri spomienkových statusoch o smrti blízkeho či o osobných problémoch, keď chcú používatelia napriek citlivej situácii vyjadriť svoje empatie, a to prostredníctvom rovnako rýchlej voľby, akou je „jednoklikový“ „lajk“.

Facebook už skôr vylúčil, že by pridával iba samostatné tlačidlo „nepáči sa mi to“ ako opak pôvodnej voľby. To by podľa názorov vedenia siete spôsobovalo iba zbytočné súboje kladných a negatívnych interakcií pri postoch, čomu sa chceli vyhnúť.

Prípadná voľba „nepáči sa mi to“ sa javila byť aj ako postrach pre značky, ktorým by tak používatelia mohli veľmi rýchlo zrátať zlé nápady či nezdary v podnikaní. Napokon budú mať šancu napríklad cez reakciu „hnev“, ktorá má spomedzi všetkých nových reakcií najviac negatívny náboj. Naopak, posilnený je prostredníctvom symbolu srdiečka aj pozitívny typ reakcie.