Používatelia sa dlho dožadovali akéhosi opaku „lajku“, ktorý sa im hodí k určitým typom príspevkov. O chystanej voľbe typu „Dislike“ hovoril šéf Facebooku Mark Zuckerberg na septembrovom evente.
Už vtedy však sociálna sieť naznačila, že neprinesie priamo tlačidlo „nepáči sa mi to“, ktoré by mohlo spôsobiť pri statusoch večný súboj dvoch táborov – „lajkujúcich“ a „dislajkujúcich“. Používateľom chce dať skôr možnosť na vyjadrenie ďalších typov emócií.
Zodpovedá tomu aj aktuálne predstavená novinka, ktorá prináša dovedna sedem možností základnej interakcie. Okrem klasického „lajku“ sú to voľby láska, smiech, šťastie, šok, smútok a hnev.
Facebook pre Techcrunch potvrdil, že rozšírený súbor reakcií začne najprv testovať na dvoch trhoch – v Írsku a Španielsku. Pre tieto európske krajiny sa sieť rozhodla, lebo ľudia v nich majú väčšinu priateľov medzi lokálnymi používateľmi. Test tak prebehne na menšom anglicky hovoriacom trhu, v Španielsku si zas Facebook otestuje, ako na novinku zareagujú používatelia s iným jazykom.
Rozšírená ponuka reakcií nie je v prostredí internetu a sociálnych sietí ničím neobvyklým. Facebook v tomto smeru tak skôr doháňa niektorých ďalších hráčov.
Nové reakcie sa objavia v desktopovej aj mobilnej verzii, nie v Messengeri či iných produktoch Facebooku, aj keď napríklad v príbuznom Instagrame by sa zrejme takisto uplatnili, dodáva Techcrunch.
Today we're launching a test of Reactions -- a more expressive Like button. The Like button has been a part of Facebook for a long time. Billions of Likes are made every day, and Liking things is a simple way to express yourself.For many years though, people have asked us to add a "dislike" button. Not every moment is a good moment, and sometimes you just want a way to express empathy. These are important moments where you need the power to share more than ever, and a Like might not be the best way to express yourself.At a recent Townhall Q&A, I shared with our community that we've spent a lot of time thinking about the best way to give you better options for expressing yourself, while keeping the experience simple and respectful. Today we're starting to test this.Reactions gives you new ways to express love, awe, humor and sadness. It's not a dislike button, but it does give you the power to easily express sorrow and empathy -- in addition to delight and warmth. You’ll be able to express these reactions by long pressing or hovering over the Like button. We’re starting to test Reactions in Ireland and Spain and will learn from this before we bring the experience to everyone. We hope you like this – or can better express how you’re feeling!
Posted by Mark Zuckerberg on 8. október 2015
Na mobiloch sa má ponuka vyrolovať po stlačení klasického tlačidla „páči sa mi to“, kde si používateľ vyberie konkrétnu voľbu. Na počítačoch sa po prejdení myšou rovno zobrazí celý výber. Pri jednotlivých príspevkoch bude po novom širšia „infografika“, používateľa bude informovať nielen o počte „páči sa mi to“, ale aj zvyšných možností.
Pri doplnených reakciách vidno aj zamýšľanú úpravu grafiky, ktorá prinesie iné zobrazenie „lajku“ (biely palec v modrom kruhu), ďalšie emócie stvárňujú emotikony. Iný symbol je však aj pri počítadle komentárov, čo naznačuje komplexnejšie úpravy dizajnu.
Čo sa týka reklamných kampaní a vyhodnocovania interakcie, za ktorú zadávatelia platia, nateraz sa majú ako „lajkovanie“ považovať aj všetky ostatné voľby, píše Mashable.
Ak novinku uvedie Facebook do praxe, bude „povinná“. Možnosť vypnutia rozšírených reakcií či komentárov pri statusoch sociálna sieť pôvodne zvažovala, no napokon od toho upustila.