Podľa údajov Konzervatívneho výberu dosiahla stránka podľa Google Analytics 623 680 unikátnych používateľov. Ostatné stránky vo výbere Výberu mali mesačnú návštevnosť pod hranicou 600-tisíc.

Číslo je pre web fungujúci od jari viac než slušné, no porovnanie má jeden zásadný problém – kým Konzervatívny výber za seba použil čísla z Google Analytics, pri ostatných weboch uviedol verejne dostupné dáta o takzvaných reálnych používateľoch (RU) zo spoplatneného merania AIMmonitor, do ktorého Výber nie je zapojený.

Tieto dve metriky sú úplne odlišné – dáta z Googlu pochádzajú iba z meracích kódov nasadených na stránkach, prieskum AIMmonitor pracuje aj s reprezentatívnym prieskumom o veľkosti internetovej populácie. Dáta sú podľa popisu metodiky tiež „očistené“ o nepresnosti, ktoré vznikajú napríklad mazaním cookies či použitím jedného počítača viacerými používateľmi.

Počty RU sú teda spravidla nižšie ako čísla v Google Analytics. Aj v samotnom AIMmonitore sú zobrazené „neočistené“ používateľské dáta (Users), ktoré sú vyššie ako RU, a to často niekoľkonásobne.

To isté platí aj pre rozdiel medzi číslami z Google Analytics a počtami RU. Napríklad Trend.sk dosiahol v júni podľa AIMmonitora 427 405 reálnych používateľov, počet userov z rovnakého prieskumu bol 639 367 a počet používateľov podľa Google Analytics bol vyše 770-tisíc. Už to je viac, ako mal v šiestom mesiaci Konzervatívny výber.

Denník N, ktorý bol podľa „nepresného“ článku údajne pokorený Konzervatívnym výberom, získal podľa člena redakcie Filipa Struhárika podľa Google Analytics v júni 1 139 226 unikátnych používateľov. „Do tohto čísla pritom nie je zahrnutá Cynická obluda a ďalšie projekty,“ uviedol na Facebooku.

Konzervatívny výber sa chváli, že ho číta viac ľudí ako Denník N. Tak len pre istotu dodávam, že N malo v júni podľa...

Posted by Filip Struhárik on Wednesday, July 1, 2015

Po tom, čo na nekorektné porovnanie upozornilo redakciu Výberu Mediálne.sk, web správu upravil - z headlinu dal preč, že Výber predbehol Denník N (na Konzervatívny výber čítalo v júni viac ako 600 tisíc ľudí). A namiesto predbehnutia iných webov píše stránka už len o „dobehnutí“. Porovnanie s číslami z AIMmonitora v texte ostalo.

Uvedený článok nie je prvým prešľapom Konzervatívneho výberu. Ako v júni informovalo Mediálne.sk, web prevzal zo stránky časopisu .týždeň viac než polovicu komentára Jozefa Majchráka. Šéfredaktor Výberu Vladimír Pčolinský vtedy uviedol, že s .týždňom mal dohodu o možnosti „odporúčať“ články, šéfredaktor .týždňa Štefan Hríb naopak poprel existenciu akejkoľvek dohody.