Instagram už dlhodobo dovoľuje značkám pridať na fotografie produktov tag s jeho názvom a cenou. Používateľa tak dosiaľ jednoducho presmeroval na stránku danej spoločnosti, na ktorej si mohol vybrať v ponuke internetového obchodu.
Tentokrát však ohlásil, že ľudia doň už nebudú musieť virtuálne „cestovať“. Nakupovať im totiž umožní priamo v rámci aplikácie. Postup, ako sa „prekliká“ k nákupu, sa oproti predchádzajúcej verzii príliš nezmení.
Znovu bude možné kliknúť na tag na obrázku značky, ktorá informuje o jeho cene, no funkciu „View on Website” nahradí novou „Checkout with Instagram”.
„Všetky informácie o platbe budú na jednom mieste a dostatočne chránené. Ľudia tak môžu nakupovať tovar obľúbených značiek bez povinnosti prihlasovať sa na iné stránky a zadávať tieto informácie na viacerých miestach,“ sľubujú podľa portálu TechCrunch zástupcovia Instagramu, ktorý umožní nákup cez službu PayPal.
Po tom, ako si používateľ produkt zakúpi, bude môcť sledovať v špeciálnej sekcii stav objednávky. Instagram povolí zrušiť ju, upraviť údaje o doručení či kontaktovať predajcu. Nebude chýbať ani notifikácia v momente, keď balíček dorazí do cieľa.
Medzi vyše dvadsiatimi značkami, ktorých produkty bude možné nakupovať priamo na Instagrame, figuruje napríklad Adidas, Burberry, Dior, ale aj Nike, Zara, H&M, Prada či Michael Kors.
Checkout tagy bude možné nájsť v bežných postoch, ale aj príbehoch a vyhľadávacej sekcii Explore. Pri sponzorovaných príspevkoch používateľ nič nenakúpi, označený týmto tagom bude totiž môcť byť nateraz iba organický post.
Instagram si z nákupov plánuje odvádzať poplatok. Ten má pomôcť s financovaním produktov a programov, ktoré online nákup v aplikácii umožňujú a tiež výdavky súvisiace s realizovaním transakcií. Konkrétne číslo prezradiť nechce. Testuje ho v uzavretej beta verzii.
Predpokladá sa, že pre značky bude novinka lákavá. Potenciálni zákazníci totiž budú mať k produktom jednoduchší prístup. Facebook v nej zas môže vidieť zdroj ďalších príjmov.