Google otvoril slovenskú pobočku

Najväčšia internetová firma na svete má oficiálne zastúpenie už aj na Slovensku. Google dnes na Karadžičovej ulici v Bratislave oficiálne otvoril svoju tuzemskú pobočku a predstavil jej prvých zamestnancov. Po rokoch hľadania Google konečne našiel aj slovenského country managera.

Na Slovensko plánuje Google prísť s prevažne obchodnou ponukou zameranou na podporu podnikania. Ako svoje hlavné produkty v súvislosti s otvorením pobočky, uvádza nástroje na tvorbu reklamných kampaní, na prepájanie firiem a zákazníkov a na edukáciu ľudí pôsobiacich v segmente malých a stredných firiem.

Okrem toho chce Google pomôcť slovenským podnikateľom ponúkať svoje produkty do zahraničia a uľahčiť im rozhodovanie analytickými nástrojmi. Z produktov, ktoré Google uvádzal, už je väčšina lokalizovaná do slovenčiny.

Na tlačovej konferencii sa okrem zástupcov Google zúčastnil minister hospodárstva Juraj Miškov. Ten príchod Google na Slovensko privítal. Označil ho za príklad inovatívnosti a prístupu k spotrebiteľovi, aký Slovensko potrebuje. Okrem Miškova príchod Google pozítívne zhodnotila aj generálna sekretárka Slovenského živnostenského zväzu Viera Kromerová. Pre malých podnikateľov môže byť podľa nej zaujímavý najmä prísľub Googlu učiť podnikateľov pracovať s jeho nástrojmi.

Šéfom aktivít Google na Slovensku bude Rasťo Kulich. Na slovenskom internete doteraz výraznejšie nepôsobil, roky pracoval najprv v Procter & Gamble a neskôr v poradenskej firme McKinsey. Ďalšími členmi tímu budú Dušan Vavrek z agentúry Tomatoes, ktorý v minulosti pracoval v dublinskej pobočke Google a na Slovensku bude zastávať pozíciu industry managera a Vladimír Hruda, ktorý bude produktovým stratégom. Ďalšie pozície na Slovensku má Google v súčasnosti otvorené.

Slovenský trh je podľa tímu Google na zvýšenie aktivity internetovej spoločnosti dobre pripravený. Najmä vzhľadom na to, že Google už niekoľko rokov aktívne budoval lokalizované produkty pre Slovensko zo zahraničia. Preložených služieb je dnes vyše 30, medzi nimi napríklad vyhľadávanie, mapy alebo YouTube.

Podľa marketingového manažéra českého Google Luďka Motyčku narástla používanosť webového vyhľadávania Google na Slovensku za posledný rok o 20 %, máp o 30 %. Využívanosť mobilných verzií rastie spravidla niekoľkonásobne rýchlejšie. Chrome má dnes podľa štatistík Gemiusu penetráciu na Slovensku na úrovni 20,2%.

Na vstup na Slovensko sa Google chystal dlhodobo. Country managera hľadal od roku 2006. Vlani v lete mal Google prvú tlačovku na Slovensku. Oznamoval na nej, že začína fotiť tunajšie mestá pre svoj projekt Street View. Od jari 2011 spustil Google intenzívnejšiu podporu pre slovenských marketérov, zriadil telefonickú podporu a blog venovaný spravovaniu AdWords kampaní.

V Česku Google aktívne pôsobí od roku 2006. Za posledné štyri roky predstavil viacero lokalizovaných projektov špeciálne pre Česko, vrátane YouTube alebo Street View obsahujúce zábery vybraných českých miest a navigáciu cez Google Maps.