Google dáva opäť najavo, že na Slovensku napriek slabšiemu personálnemu zastúpeniu nemieni byť celkom neaktívny. Minulý týždeň spustil oficiálnu podporu pre slovenských inzerentov AdWords. Aj formou, ktorú u nás doteraz nevyužíval - telefonicky.
Sada pomocných služieb pre domácich inzerentov má tri rôzne podoby. Jednou je špeciálna telefonická linka, druhou slovenský blog venovaný problematike AdWords a tretím YouTube kanál.
Telefonická linka je dostupná iba v obmedzenom režime - volať sa na ňu dá iba cez pracovné dni od 10:00 do 14:00.
Blog na tému AdWords vychádza už dlhšie - Google ho spustil vo februári. Aktualizovaný je každých niekoľko dní. Veľkú časť príspevkov tvoria prekladové texty pôvodne písané zahraničnými AdWords expertmi.
YouTube kanál prináša tipy pre inzerovanie v podobe videí s minutážou zväčša od 10 do 30 minút. Ide o krátke kurzy prípravy kampaní, ktoré Google začlenil do takzvanej “AdWords online univerzity”.
Podporné aktivity pre inzerentov nie sú podľa Daše Tkáčovej z agentúry Grayling, ktorá Google na Slovensku zastupuje, koordinované priamo zo Slovenska. “Podporu zabezpečujú slovenskí a českí špecialisti na online reklamu AdWords pôsobiaci v írskej pobočke Googlu,” uviedla pre Mediálne.sk.
S novými aktivitami prichádza Google na Slovensko krátko po tom, čo si zaregistroval zatiaľ zrejme iba schránkovú pobočku na bratislavských Palisádoch. Okrem toho sa v uplynulých mesiacoch snažil nájsť pre Slovensko country manažéra a ďalších obchodných pracovníkov. Tieto pozície boli otvorené vo februári, v súčasnosti už k dispozícii podľa stránky s ponukami práce v Google k dispozícii nie sú.
Podporu pre inzerentov AdWords chce okrem Googlu poskytovať aj portálová spoločnosť Centrum Holdings. Tá sa stala od začiatku roka autorizovaným predajcom AdWords na Slovensku.