Google sa na Slovensku aktivizuje. Zaviedol telefonickú podporu pre inzerentov

Google dáva opäť najavo, že na Slovensku napriek slabšiemu personálnemu zastúpeniu nemieni byť celkom neaktívny. Minulý týždeň spustil oficiálnu podporu pre slovenských inzerentov AdWords. Aj formou, ktorú u nás doteraz nevyužíval - telefonicky.

Sada pomocných služieb pre domácich inzerentov má tri rôzne podoby. Jednou je špeciálna telefonická linka, druhou slovenský blog venovaný problematike AdWords a tretím YouTube kanál.

Telefonická linka je dostupná iba v obmedzenom režime - volať sa na ňu dá iba cez pracovné dni od 10:00 do 14:00.

Blog na tému AdWords vychádza už dlhšie - Google ho spustil vo februári. Aktualizovaný je každých niekoľko dní. Veľkú časť príspevkov tvoria prekladové texty pôvodne písané zahraničnými AdWords expertmi.

YouTube kanál prináša tipy pre inzerovanie v podobe videí s minutážou zväčša od 10 do 30 minút. Ide o krátke kurzy prípravy kampaní, ktoré Google začlenil do takzvanej “AdWords online univerzity”.

Podporné aktivity pre inzerentov nie sú podľa Daše Tkáčovej z agentúry Grayling, ktorá Google na Slovensku zastupuje, koordinované priamo zo Slovenska. “Podporu zabezpečujú slovenskí a českí špecialisti na online reklamu AdWords pôsobiaci v írskej pobočke Googlu,” uviedla pre Mediálne.sk.

S novými aktivitami prichádza Google na Slovensko krátko po tom, čo si zaregistroval zatiaľ zrejme iba schránkovú pobočku na bratislavských Palisádoch. Okrem toho sa v uplynulých mesiacoch snažil nájsť pre Slovensko country manažéra a ďalších obchodných pracovníkov. Tieto pozície boli otvorené vo februári, v súčasnosti už k dispozícii podľa stránky s ponukami práce v Google k dispozícii nie sú. 

Podporu pre inzerentov AdWords chce okrem Googlu poskytovať aj portálová spoločnosť Centrum Holdings. Tá sa stala od začiatku roka autorizovaným predajcom AdWords na Slovensku.