Americkej spoločnosti Facebook, ktorá prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, stúpol vo štvrtom štvrťroku čistý zisk o 52,7 percenta na 11,22 miliardy USD. Výnosy prekonali očakávania analytikov vďaka vyšším výdavkom firiem za reklamu v dobe predvianočnej nákupnej sezóny. Vyplýva to zo stredajšieho vyhlásenia spoločnosti.
Celkové výnosy, ktoré zahŕňajú prevažne tržby z reklamy, vzrástli o 22 percent na 28,07 miliardy USD. Analytici v ankete agentúry Refinitiv očakávali zvýšenie výnosov na 26,44 miliardy USD. Počet aktívnych mesačných užívateľov stúpol o 12 percent na 2,8 miliardy, analytici čakali 2,75 miliardy aktívnych užívateľov.
Vyhrážkami si robíte „medvediu službu“, odkazuje austrálska vláda Googlu a Facebooku
Firma spustila rad nových produktov pre elektronické obchodovanie, ako Facebook Pay a Facebook Shops, ktoré umožňujú nákupy v aplikáciách spoločnosti, vrátane Instagramu a WhatsApp. Záujem o nákupy na sociálnych sieťach vlani podporila pandémia choroby Covid-19, ktorá obmedzila vonkajšie rekreačné aktivity, napísala agentúra Reuters.
Výhľad pre tento rok je však zatiaľ neistý a Facebook varoval, že jeho výnosy v druhej polovici roka môžu čeliť značnému tlaku. Vzhľadom k tomu, že vlani v druhom polroku rástli výnosy rýchlo, bude mať firma tento rok problém udržať toto tempo. Problémy by tiež mohol spôsobiť plán spoločnosti Apple spustiť ochranu súkromia používateľov, ktorá by mohla obmedziť schopnosť Facebooku cieliť reklamu, upozornila agentúra AP.