Facebook o svojej verzii sociálnej siete pre „pracovné účely“ prvý raz hovoril už v roku 2014, vzápätí začal platformu s vybranými firmami testovať. Podľa medializovaných informácií vypustí oficiálny produkt dostupný pre všetkých už v októbri.
Za využívanie Facebook at Work si sociálna sieť plánuje od spoločností pýtať poplatok, a to podľa ich veľkosti, teda počtu zamestnancov, uvádza Cnet.com, odvolávajúc sa na informácie portálu The Information. Ako dopĺňa Engadget.com, na vyskúšanie bude platforma dostupná zdarma pre akúkoľvek spoločnosť. Následne bude pri určovaní výšky platieb zohľadňovať počet aktívnych používateľov.
Facebook sa zatiaľ k presnému dátumu globálneho uvedenia služby nevyjadril. Podľa názorov odborníkov svojou platformou môže priniesť pre pracovné kolektívy zaujímavú novinku. Čoraz viac pracovných tímov si zvyká využívať na komunikáciu a spoluprácu flexibilné platformy tohto typu, ktoré nahrádzajú zdĺhavé e-maily či iné formy vymieňania informácií.
Facebook at Work sa má zaradiť k tým službám, ktoré umožňujú rýchlu konverzáciu v chatoch, prehľadný newsfeed s dôležitými informáciami či zhromažďovanie pracovníkov v príslušných skupinách. Samozrejmosťou je mobilná aplikácia pre iOS i Android.
Za takmer dva roky si Facebook at Work už vyskúšalo okolo 450 firiem a do kontaktu s platformou prišlo viac ako päť miliónov ľudí.
Platforma chce ťažiť najmä zo známeho prostredia, ktoré ľudia z Facebooku poznajú a v tomto prípade jeho znalosť majú využiť na pracovné účely.
Facebook môže prekvapiť niektorými nadstavbovými funkciami, ako dopĺňa Engadget.com, súčasťou aplikácie by mala byť napríklad umelá inteligencia, ktorá dokáže odhadnúť nálady zamestnancov, teda svojím spôsobom zistiť postoj ľudí vo firme k rôznym témam v rámci korporácie.