Projekt je rozšírením v súčasnosti fungujúcej služby Facebook at Work, ktorý sociálna sieť predstavila v úvode tohto roku. Vďaka nej si firmy môžu vytvárať vlastné interné sociálne siete. Pre používanie týchto funkcií musia firmy požiadať o vytvorenie firemného konta

Aplikácia umožní chatovať spolupracovníkom individuálne ale aj skupinovo, zdieľať fotografie, videá, hlasové hovory a používať stickersy rovnako ako v Messengeri pre bežných používateľov.

Facebook Messenger budete môcť v práci používať aj bez výčitiek svedomia

Facebook podľa servera TechCrunch.com tvrdí, že v súčasnosti službu Facebook for Work v testovacej beta verzii využíva 300 spoločností. Ide o banky, realitky, nápojové spoločnosti či cestovné kancelárie. Konkrétne napríklad Heineken USA, HootSuite, Royal Bank of Scotland či spoločnosť Linio Latinská Amerika.

Ako bezplatná služba plánuje Facebook čoskoro konkurovať ďalším sociálnym sieťam zameraným na biznis ako napríklad Yammeru od Microsoftu či čoraz viac populárnejšiemu Slacku.

Pracovný Messenger je v súčasnosti dostupný len pre Android v Google Store, na verzii pre iOS spoločnosť ešte pracuje. Zatiaľ presný dátum uvedenia do App Store neuviedla.