V súčasnej dobe aj kvôli pandémii koronavírusu sa podstatná časť komunikácie presúva na internet, politické záležitosti nevynímajúc. Premieľa sa tam množstvo informácií okolo posledného sporu medzi Európskou úniou a Veľkou Britániou ohľadom brexitovej dohody, ale aj gro americkej predvolebnej kampane k nadchádzajúcim prezidentským voľbám. To však prináša väčší priestor pre šírenie dezinformácií, hoaxov a rôznych „fake news“.
Spoločnosti Google, Facebook a Twitter zavádzajú rôzne opatrenia s cieľom spomaliť šírenie nepravdivé informácie.
Česko-slovenská spolupráca boduje. Miniséria Herec bola nominovaná na významné ocenenie
Žiadne predčasné výsledky
Facebook zavádza zákaz pridávania nových politických reklám počas posledného týždňa pred voľbami v USA. Tie budú 3. novembra. Prípadné príspevky, ktoré by hovorili o predčasných volebných výsledkoch, budú odstránené. Pomôcť by pri tom mala aj agentúra Reuters.
No nejde len o politickú reklamu čo volebné výsledky. Často sa stávalo, že politické dezinformácie boli šírené na sociálnych sieťach v súkromných skupinách predstaviteľov jedného alebo druhé politického tábora alebo napríklad aj cez diskusie podporovateľov.
Spoločnosť Facebook sa tiež snaží o odstraňovanie dezinformácií ohľadom pandémie Covidu-19; rovnako tak správy, ktoré by popierali existenciu klimatických zmien.
Na svete je prvý trailer k veľkofilmu Duna, do kín príde v decembri
Ako zastaviť šírenie škodlivých dezinformácií
Google vyhlásil, že jeho vyhľadávače už nebudú zobrazovať nepravdivé informácie. Twitter plánuje mazať nevhodné tvíty s politickým obsahom. Chce tak „pomôcť zastaviť šírenie škodlivých dezinformácií, ktoré by mohli ohroziť integritu volieb či iného občianskeho procesu“.
Obavy zo šírenia sporných volebných výsledkov v Spojených štátoch sa zvýšili aj preto, lebo počas koronakrízy sa množstvo ľudí chystá voliť poštou, čo môže spôsobiť oneskorenie konečných výsledkov.