Denník N sa o podporu uchádzal s vývojom svojej open-soure platformy, ktorá médiám umožní lepšie pracovať s plateným obsahom.
REMP je softvér na analýzu plateného obsahu, správanie čitateľov a ich vnímanie kvalitného obsahu. Zahŕňa niekoľko nástrojov na manažment platiacich zákazníkov či predikciu toho, ktorí čitatelia a za akých okolností sa môžu najpravdepodobnejšie stať predplatiteľmi.
Súčasťou projektu je niekoľko menších nástrojov, ktoré umožňujú správu bannerov na stránke, manažovanie e-mailových kampaní, ale aj prácu priamo s redakčným obsahom vrátane merania výkonnosti autorov v zmysle atraktivity ich textov a získavania predplatiteľov.
Prvý súbor nástrojov dostupných aj pre iné médiá zverejnil N Press tento rok v septembri. Google aktuálne vydavateľstvu na ďalší rozvoj platformy v rámci projektu „REMP2“ uvoľní 754 600 eur. Ide o jednu z najväčších finančných pomocí pre konkrétny mediálny projekt v rámci DNI. N Press sa tým zaradil medzi takzvané veľké projekty, ktoré od Googlu dostávajú pol milióna eur a viac.
Vo štvrtom kole grantovej podpory vybral Google 22 veľkých projektov a celkovo 102 zo 685 uchádzačov. V aktuálnom kole firma rozdelí 20,4 milióna eur.
Celková doterajšia investícia DNI do mediálnych projektov tak dosiahne 94 miliónov. Na Slovensku z nej čerpalo aj Sme, ktoré pripravilo web na sledovanie sľubov politikov a tiež trojica novinárov, ktorá vyvíja projekt vot.sk na vysvetľovanie spravodajských tém zrozumiteľným spôsobom pomocou animácií, máp či rozhovorov.
Denník N avizoval, že nástroje v rámci vyvíjanej platformy dokončí v roku 2019. Po získaní dodatočných prostriedkov bude vývoj REMP doplnený o ďalšie funkcionality trvať ešte o rok dlhšie, napísal na Facebooku šéf online projektov N Pressu Tomáš Bella.
Partnermi Denníka N v projekte sú aj maďarský 444.hu a české vydavateľstvo Internet Info.