Musk s víziou napájania domácnosti
Predstavte si, že už nebude vaša domácnosť závislá od akéhokoľvek externého zdroja elektrickej energie, ale len od slnka ako obnoviteľného zdroju. Že v čase, keď budete v práci, slnko cez solárne kolektory bude nabíjať nástennú batériu. Tá po vašom príchode zabezpečí plynulý chod celej domácnosti a všetky jej energetické nároky. Presne takto vyzerá vízia, ktorú predstavil svetu Elon Musk v piatok. Hudba budúcnosti? Distribúcia batérií sa začína už toto leto. Všetky podrobnosti sa dočítate na každom lepšom technowebe – TREND.sk, Wired, DigitalTrends či TechCrunch. Moje predikcie? Ak to klapne, bude to VEĽKÉ!
Zdroj: SITA/AP
Mrazivá nehoda na YouTube
Toto je bezpochyby jedna z najgeniálnejších online reklám aké som kedy videl! Využívala natívnu funkciu YouTube – prezeranie si zrýchlených náhľadov videa. Predstavte si, že pozeráte na brutálne nudné a viac ako desať minút trvajúce video dvoch áut idúcich za sebou. Skôr či neskôr vám dojdú nervy a tak začnete kurzom pretáčať zrýchlene dopredu. Až vtedy zistíte, že v zrýchlenom móde začne auto predbiehať a čelne do neho narazí kamión. Objaví sa message kampane „neponáhľajte sa“ od poisťovacej spoločnosti Intouch. Bŕŕŕ! Video YouTube nepochopiteľne stiahol, viac sa môžete dočítať na AdWeek.
Dali by ste 2 eurá za tričko, aj keby ste vedeli pravdu?
Ďalšia veľmi inteligentná reklama aka sociálny experiment. Keby ste vedeli, aká je skutočná cena trička za 2 eurá, ako by ste sa zachovali? Reklama na správnom mieste, so správne doručeným posolstvom v správnom čase. Viac takých!
A čo takto poslať svoju fotku neobmedzene do sveta?
Tentokrát možno menšia výstraha pre všetkých, ktorí si nečítajú Terms & Conditions alebo teda Podmienky používania. Microsoft vytvoril virál – vďaka uploadnutiu svojej vlastnej fotografie na webstránku how-old.net vám na základe biometrie s dosť mizivou presnosťou povie, aký je váš vek. To je samo o sebe celkom fajn, ale stojí to za „neobmedzené použitie fotografie vašej tváre spolu s vekom pre účely Microsoftu a spriaznených dodávateľov na verejnú distribúciu, premietanie, kopírovanie a upravovanie?“ (plné znenie podmienok TU). Na tento fakt upozornili FastCompany, ktorí sa venujú téme bližšie.
Ako zachutil digitál?
Na našom webe nájdete report z tretích digitálnych chuťoviek, ktoré zaznamenali rekordnú účasť. Okrem toho sme v uplynulom týždni robili live tweetstream na konferencii MobileRulezz 2015 – viac ako stovku informáciami nabitých tweetov nájdete na konte ADMA_SK. Na súťaži AppsRulezz zas bodovala tretím miestom v kategórii barnodované aplikácie práca Neriešenie od TRIADu pre Kofolu, gratulujeme!
Seriál Digitálny týždeň vzniká v spolupráci s ADMA. Vychádza každý týždeň v nedeľu na Mediálne.sk a TREND.sk.
Prečítajte si staršie vydania seriálu Digitálny týždeň (aj RSS)