Cena akcií technologickej spoločnosti Kuaishou Technology sa pri svojom dnešnom debute na burze v Hongkongu viac ako zdvojnásobila, tento prevádzkovateľ sociálnej siete pre krátke videá sa tak stal piatou najväčšou firmou na hongkonskej burze. Ponuka akcií firmy je zároveň najväčšia v Hongkongu od vstupu ázijskej divízie pivovaru Budweiser v roku 2019, uviedla agentúra Reuters.

Akcie Kuaishou, konkurenta TikToku, prvý obchodný deň uzavreli na hodnote 300 hongkonských dolárov, čo firmu ohodnocuje na 1,23 bilióna HKD. Cena pre primárnu ponuku bola stanovená na 115 HKD, počas dňa však akcie podniku vstúpili až na 345 HKD.

WA 2 Peking - Muž s ochranným rúškom kráča okolo reklamného pútača s mobilným telefónom na stanici metra v Pekingu v pondelok 11. januára 2021. Pevninská Čína zaznamenala najväčší denný nárast prípadov koronavírusového ochorenia COVID-19 za viac ako päť mesiacov. Oznámili to v pondelok tamojšie zdravotnícke úrady v čase, keď sa naďalej zvyšujú počty nových infikovaných v provincii Che-pej obklopujúcej metropolu Peking, informovala agentúra Reuters. FOTO TASR/AP 


A man wearing a face mask to he
Neprehliadnite

Počet užívateľov internetu v Číne sa blíži jednej miliarde

Podľa údajov spoločnosti Refinitiv Eikon bol rast ceny akcií pri debute druhým najvyšším na svete pre firmu s ponukou akcií v prepočte vyššia než miliarda USD.

Výkonný riaditeľ maklérskej firmy Wealthy Securities Louis Tse uviedol, že dnešný rast akcií podporil dopyt od klientov z pevninskej Číny, ktorí nemôžu investovať do primárnych ponúk v Hongkongu, ale môžu kupovať na sekundárnom trhu, ak v meste majú maklérsky účet. Nakupovali aj drobní investori, ktorým sa nepodarilo získať akcie v rámci ponuky.

TikTok prevalcoval App Store, v USA sa stal najsťahovanejšou aplikáciou, prekonal aj YouTube, Instagram a Facebook.
Neprehliadnite

TikTok bude v Taliansku po úmrtí 10-ročného dievčaťa overovať vek užívateľov

Firmu Kuaishou podporuje spoločnosť Tencent Holding. Firma bola podľa svojho vyhlásenia v prvých deviatich mesiacoch minulého roka druhou najväčšou platformou pre krátke videá na svete. Podľa údajov výskumnej spoločnosti iResearch mala v tomto období v priemere 275,9 milióna aktívnych užívateľov denne. Pomohla jej k tomu aj pandémia choroby Covid-19, ktorá donútila veľa ľudí tráviť viac času na internete.

Prístup na Kuaishou je zdarma. Firma zarába peniaze predajom virtuálnych predmetov, ktoré užívatelia darujú tvorcom videí, internetovým marketingom a províziami z elektronických obchodov na platforme. Zisk z predaja akcií chce firma použiť na rast svojho ekosystému, posilnenie výskumu a selektívne akvizície.