Aktualizácia: Vydavateľstvo Star Production dodatočne doplnilo aktuálne údaje za svoje týždenníky Star a Slovenka. Oba sa prepadli na svoje historické minimá.
Bulvárny týždenník Star (18 834) si medziročne pohoršil o 9 075 výtlačkov, oproti marcu sa jeho predajnosť znížila o 2 362 kusov. Nižšie čísla časopis nedosahoval ani v prvých mesiacoch po svojom vzniku v marci 2006, kedy sa pohyboval mierne pod úrovňou 20-tisíc predaných exemplárov. Od mája 2006 už ale pod túto hranicu neklesol ani raz. Najlepšie obdobie mal Star od septembra 2006 do januára 2007, kedy dosahoval predajnosť nad 40-tisíc kusov.
V decembri 2008 radikálne zmenil koncepciu i grafickú úpravu. Od mája 2009 začal vychádzať s dvojtýždennou prílohou plnou tvrdého bulváru.
Kontinuálne klesajúcu predajnosť zatiaľ tento rok zaznamenáva týždenník Slovenka (43 468). Medziročne sa znížila o 7 054 výtlačkov, oproti marcu o 2 531 kusov. V apríli 2005 sa z časopisu predávalo ešte vyše 70-tisíc exemplárov, v roku 2006 necelých 55-tisíc. Od roku 2007 predajnosť oscilovala zväčša okolo hranice 50-tisíc predaných kusov.
Vo februári 2008 podstúpila Slovenka pri príležitosti 60. výročia začiatku vychádzania komplexnú zmenu grafického layoutu vrátane loga. Predajnosťou to však nepohlo.
Zverejnené 12. júna:
Väčšina týždenníkov v apríli z pohľadu predajnosti stagnovala, opäť však padali aj negatívne historické rekordy. Podľa posledných údajov ABC SR z radu vybočoval napríklad Nový Čas pre ženy vydavateľstva Ringier. V porovnaní s marcom počet predaných výtlačkov klesol o takmer 20-tisíc kusov na 191 634.
Titulu padala medzimesačne predajnosť aj počas predchádzajúcich troch rokoch, nižší výsledok však mal časopis len v máji minulého roka. V apríli 2008 bola predajnosť o päťtisíc výtlačkov vyššia, v rokoch predtým vysoko prevyšovala 200-tisícovú úroveň.
Týždenníky:
Báječná žena
Eurotelevízia
Katolícke noviny
Nový Čas Ľudia
Nový Čas pre ženy
Plus sedem dní
Šarm
Trend
Týždeň
Život
Ďalšie linky:
Denníky, viac týždenníkov, dvojtýždenníkov, mesačníkov.
Druhý výraznejší pád zažila v štvrtom mesiaci týždenníková trojka Báječná žena Spoločnosti 7 Plus. Medzimesačne stratila vyše 11-tisíc kusov a apríl skončila s priemerom 128 983. V predchádzajúcich troch rokov predajnosť prekročila v rovnakom mesiaci 150-tisíc výtlačkov, aktuálny výsledok je na úrovni predajnosti z druhej polovice roka 2005.
O necelé tri tisícky si naopak ešte viac pohoršil Život (Ringier), ktorý sa za mesiac dostal na priemer 112 893. Ide o dlhoročne najhorší výsledok týždenníka. V apríli 2008 a 2007 boli čísla vyššie o 18-tisíc.
Historické dno musel v apríli zažiť aj Šarm Spoločnosti 7 Plus. Po prvýkrát podliezol 50-tisícovú predajnosť s priemerom 46 639. Čísla sa od roku 2006 medziročne znižovali o približne desaťtisíc kusov, v apríli 2005 Šarm predával ešte 90-tisíc exemplárov.
Medzi aprílovými padajúcimi bola ešte Chvíľka pre teba z domu Bauer Media SK. S priemerom 26 862 sa po prvýkrát od septembra 2008, keď sa začala auditovať, dostala pod 30-tisíc kusov.
Druhý najpredávanejší týždenník Plus 7 dní si oproti marcu mierne polepšil – o 723 kusov na aprílový priemer 142 366. Časopis podliezol 150-tisícovú hranicu prvýkrát v histórii v januári tohto roka, odvtedy ju ešte neprekročil.
Titulom Eurotelevízia (99 243), Katolícke noviny (81 083), Nový Čas Nedeľa (55 295), Telemagazín (31 222), .týždeň (15 628) a Vasárnap (28 285) priemerná aprílová predajnosť stagnovala alebo polepšila do približne tisíc výtlačkov.
Týždenník TREND získal v apríli priemernú predajnosť 15 857. Magazín bol naposledy pod 16-tisícovou hranicou v septembri 2005.
Správu budeme aktualizovať. Čakáme na auditované výsledky titulov Star Production Slovenka a Star, ktoré sa sa zatiaľ neobjavili vo výkazoch ABC SR.
Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky >Priemerný predaný náklad tlače.
Zdroje údajov: ABC SR
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding.