Vydavatelia piatich sledovaných celoštátnych denníkov čelia pokračujúcemu poklesu záujmu ľudí o papierové vydanie novín. V prvom tohtoročnom polroku niektorým denníkom predaj tlačeného vydania klesol v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška dvojciferným tempom. Vyplýva to z údajov Kancelárie pre overovanie nákladov tlače - ABC SR a z dát vydavateľstva. Vydavatelia už skôr ponúkli záujemcom tiež možnosť predplatného elektronickej verzie tlače.
Pozíciu jednotky v predaji denníkov si udržal bulvárny denník Nový čas. Jeho priemerný predaný náklad v spomínanom období ale klesol medziročne o 13 percent približne na 52 850 výtlačkov. Konkurenčný list Plus jeden deň skončil na druhom mieste s poklesom predaja o 2,6 percenta na približne 32 400 výtlačkoch.
Dvojciferný prepad predaného nákladu zaznamenali v polroku listy Pravda a Sme. O 5,5 percenta na takmer 9 200 výtlačkov sa znížil priemerný predaný náklad denníka Hospodárske noviny vydavateľa Mafra Slovakia z českej skupiny Agrofert.
EK upozornila na verbálne útoky na novinárov. Vláda i opozícia takéto činy odsudzujú
Predaj tlačeného vydania novín na Slovensku klesá dlhodobo. Napríklad Novému času sa za posledných päť rokov znížil počet predaných výtlačkov takmer o dve pätiny. Vydavatelia ponúkajú tiež elektronické predplatné, napríklad denník Sme v júni predal 51 800 kusov elektronickej verzie novín. Na elektronické predplatné stavil aj Denník N.
Do vydavateľských domov na slovenskom v minulosti vstúpili noví investori. List Nový čas kúpila spoločnosť finančníka a šéfa Slovenského olympijského výboru Antona Siekela. Spoločnosť Penta ovládla napríklad list Plus jeden deň a získala podiel aj vo vydavateľovi denníka Sme, ktorý tento rok predala. Vydavateľa denníka Pravda potom ovládla česká skupina Our Media.