O akvizícii denníka Novi list písali chorvátske médiá už pred pár dňami, záujemcov pritom malo byť viacero. Joj Media House v tlačovej správe potvrdila, že v novinách získala rozhodujúci podiel na úrovni 80,23 percenta.
Podľa konkurenčného denníka Večernji list dosahuje zadlženosť Noveho listu zhruba 40 miliónov kún (5,33 milióna eur). Ide o najstaršie chorvátske noviny vychádzajúce od roku 1900. Sú päťkou trhu, predaný náklad je v súčasnosti okolo 20-tisíc výtlačkov.
Najpredávanejšími celoštátnymi novinami v Chorvátsku sú bulvárne 24sata, vychádzajúce len od roku 2005. Čitateľov si prvotne získali aj nízkou cenou, aktuálne predávajú okolo 100-tisíc kusov. Spomedzi všeobecných celoplošných denníkov v predajnostni nasledujú spomínaný Večernji list a Jutarnji list, ktoré sa pohybujú okolo 50-tisícového predaja a Slobodna Dalmacija (28-tisíc).
Joj Media House k Novemu lista získala aj dva regionálne denníky – Zadarski list, ktorý preberá kompletne a Glas Istre, kde získala 59 percent.
„Našou stratégiou je investovanie v spoločnostiach pôsobiacich v sektore médií a som veľmi spokojný, že svoje podnikateľské aktivity môžeme rozšíriť aj na chorvátsky trh. Verím, že náš kapitál prispeje k zvýšeniu kvality týchto mediálnych domov v Chorvátsku, ktoré tak budú môcť byť aj naďalej lídrami vo svojich regiónoch. Rešpektujeme existujúcu redakčnú politiku týchto médií a naším cieľom je poskytnúť im podmienky pre ich ďalší rozvoj,“ povedal k avizíciám Richard Flimel, predseda predstavenstva Joj Media House.
Joj Media House už na chorvátskom trhu v minulosti pôsobila cez spoločnosť Outdoor akzent podnikajúcu v oblasti vonkajšej reklamy. Podnikateľských aktivít v regióne sa zbavovala v roku 2014.
Okrem toho podniká na Slovensku, v Česku a Rakúsku. U nás patrí k aktivitám skupiny TV Joj, rozhlasová skupina Radio Services, skupina Akzent Bigboard - líder v sektore vonkajšej reklamy, ako aj spoločnosť eFabrica zameraná na internetové projekty a webové aplikácie.
V outdoorovej reklame podniká Joj Media House aj v Česku – je majoritným vlastníkom trhovej jednotky BigBoard Praha, a v Rakúsku, kde ovláda spoločnosť Epamedia, dvojku miestneho trhu. Joj Media House patrí do biznisu finančnej skupiny J&T.