Prvý prázdninový mesiac bol pre väčšinu mesačníkov priaznivý. Dovolenkujúci čitatelia a čitateľky si zrejme na voľné dni nakúpili tlačené tituly a viaceré magazíny vďaka tomu v júli zaznamenali tohtoročné maximá. Išlo najmä o časopisy s menším nákladom ako La Femme, Mamina, Nota bene, ale aj najpredávanejší Nový Čas Krížovky, Zdravie a Rebecca.
Menšia časť časopisov s mesačnou periodicitou v porovnaní s júnom stratila počet predaných výtlačkov, pády však dramatické neboli. Pre niektoré časopisy boli menej lichotivé medziročné porovnania.
• Kompletné výsledky, prehľady a porovnania: Audit ABC za jún v Grafoch a tabuľkách Mediálne.sk
• Predajnosť denníkov: Sme dosiahlo v júli najnižšiu predajnosť od roku 2001
• Predajnosť týždenníkov: Bauer s Eurotelevíziou a Telemagazínom opäť prelomil negatívne rekordy predajnosti
Staronovou jednotkou medzi mesačníkmi sa po štyroch mesiacoch stal časopis Nový Čas Krížovky (Ringier) s predajnosťou 103 888, čo bolo o vyše 6-tisíc kusov viac ako v júni. Medziročne sa výsledok zmenil len o tisícku.
Na pozícii dvojky sa pre rast záujmu o krížovky ocitol Záhradkár Spoločnosti 7 Plus s júlovým výsledkom 98 168, ktorý bol o necelú tisícku horší ako mesiac predtým. Vlani bol júlový výsledok o necelé tri tisícky lepší, časopis však netrpí odlivom kupujúcich čitateľov.
O vyše šesť tisíc výtlačkov sa pred dvomi mesiacmi zvýšila predajnosť magazínu Zdravie z rovnakého vydavateľstva. Auditovaný predaný náklad bol v júli 76 942. Titul si oproti roku 2008 polepšil o pár tisícok.
S takmer 6-tisícovým mesačným nárastom sa darilo aj mesačníku Dobré jedlo (70 451), takisto z produkcie slovenského vydavateľstva. V prípade mesačného receptára medziročný vývoj už nie je taký priaznivý ako u ostatných časopisov – oproti júnu sa prepad síce zmenšil o polovicu, stále však išlo o takmer 12-tisícovú stratu. Na druhej strane – júlový výsledok je stále lepší ako priemer za poslednú tretinu roka 2007, keď sa časopis začal auditovať.
Opačný vývoj ako Dobré jedlo zažila v júli Ringierova Eva – predajnosť za 31 dní padla o vyše tritisíc výtlačkov na výsledných 63 214 predaných kusov. To je o vyše 11-tisíc kusov menej ako júl 2008, respektíve celý minuloročný priemer.
Z titulov, ktorých predajnosť sa pohybuje okolo 50-tisícovej hranice, si Emma (Spoločnosť 7 Plus) medzimesačne pohoršila o necelé dve tisícky na júlových 55 790. Rok predtým bol výsledok výrazne lepší – prekonal 80-tisícovú hranicu.
Nový Čas Bývanie si naopak o dve tisícky za mesiac navýšil predajnosť – titul Ringieru sa v júli dostal na výsledok 51 411. Pred rokom sa predajnosť začínala šesťkou.
Percentuálne si v júli v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom najviac pohoršil časopis spoločnosti Jaga Group Urob si sám. Predajnosť za mesiac klesla o takmer tritisíc výtlačkov na 17 164. Pred rokom bola o tisícku vyššia.
Najvýraznejším skokanom bola Rebecca (Ringier). Časopis za mesiac zvýšil podľa tabuľky ABC SR predajnosť o 70 percent na júlové číslo 45 185, medziročne bol nárast ešte vyšší.
Zdroj údajov: ABC SR
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding. Vydáva aj časopis TREND.