Mediálna skupina Czech Media Invest (CMI), Daniela Křetínského a Patrika Tkáča, získava väčšinu svojich tržieb z mediálnych aktivít v zahraničí. Výsledky za rok 2022 ukazujú celkové tržby vo výške 9,3 miliardy českých korún, pričom CMI dosiahla 70 percent týchto tržieb v zahraničí, informuje portál Mediaguru.
Medziročná strata
Hoci mediálny gigant skončil v roku 2022 so stratou 1,3 miliardy českých korún (medziročne -2,7 percenta), očakáva sa, že v nasledujúcich rokoch sa situácia obráti a spoločnosť dosiahne zisk.
Zahraničné aktivity CMI tvoria dve tretiny jej tržieb s hlavným dôrazom na Francúzsko. Spoločnosť vlastní podiely vo viacerých francúzskych mediálnych firmách, vrátane časopisu Elle, týždenníka Marianne a televíznej stanice BSmart TV. Významnou akvizíciou bola aj kúpa 45-percentného podielu v JAG SAS, producentovi krátkych videí pod značkou Loopsider.
Sila českého trhu
Czech Media Invest má silnú prítomnosť aj na českom trhu prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Czech News Center (CNC), ktorá je vedúcim vydavateľom denníkov s podielom viac ako 36 percent na trhu, zahŕňajúc denníky Blesk, E15, Sport, Aha!, Reflex, Svet motorov, ABC, Blesk pre ženy a iné. V online segmente a v rádiovom vysielaní CNC ovláda rôzne platformy, vrátane rádií Európa 2, Frekvence 1, Bonton Radio, Dance Radio.
Najvyššie tržby CMI pochádzajú z predaja novín a časopisov, ktoré dosiahli 5,1 miliardy českých korún (medziročne -4 percentá) a z inzercie vo výške 3,6 miliardy českých korún (medziročne -1 percento). Za zmienku stojí aj predaj spoločnosti prevádzkujúcej RadioZet, za ktorý CMI inkasovala 28 miliónov českých korún.