Všetky tituly dosiahli najnižší priemerný ročný výsledok v histórii auditu. Percentuálny medziročný pokles bol u všetkých novín s výnimkou Nového Času vyšší ako v predchádzajúcom porovnaní dvoch rokov.

V roku 2013 štyri všeobecne orientované celoštátne denníky vychádzajúce šesťkrát do týždňa (Nový Čas, Plus Jeden deň, Sme, Pravda), predávali denne spolu v priemere 251-tisíc výtlačkov. Rok predtým to bolo o 23-tisíc viac.

Najpredávanejší denník Nový Čas vydavateľstva Ringier Axel Springer klesol na rozdiel od predchádzajúceho medziročného porovnania tentoraz len jednociferne, hoci tesne. Priemerný predaj za rok 2013 dosiahol 109 975 výtlačkov, čo bolo v priemere o 9,1 percenta menej ako v roku 2012. V porovnaní 2012 vs. 2011 bol pokles 10,7 percenta – bulvárny titul tak ako jediné noviny nemal prudší medziročný prepad ako naposledy.

Predajnosť Nového Času bola na vrchole v roku 2006, keď atakovala 190-tisícovú hranicu. V poslednom mesiaci vlaňajška denník aktualizoval svoje historické minimum, keď v priemere predával 106 542 kusov.

Ďalší bulvárny titul Plus Jeden deň (Spoločnosť 7 Plus) dosiahol v minulom roku priemerný predaj 48 646 výtlačkov, čo predstavovalo medziročný pokles 6,8 percenta. Noviny takisto vlani októbri klesli na svoje doterajšie dno, keď predávali priemerne 45 464 kusov.

Najmladší z denníkov podľa medziročného vývoja najviac padol v roku 2009, keď sa predaj medziročne znížil o vyše 9 percent. Maximum si noviny pripísali v septembri 2008 (72 798 kusov).

Tretie miesto v ABC podľa predaja patrilo vlani rovnako ako rok predtým denníku Sme (Petit Press) s priemerným predajom 43 603 výtlačkov, čo bolo o 10,8 percenta menej ako v roku 2012. Sme vlani takisto evidovalo minimum v audite na úrovni 40 267 kusov – dosiahlo ho v júli.

Medziročný pokles Sme je prvý raz dvojciferný a v prípade týchto novín dosiaľ najvýraznejší (najväčší medziročný prepad mal predtým denník v roku 2007 – 8,4 percenta). Tlačené Sme padá kontinuálne od roku 2004, vtedy, ale ešte aj o rok neskôr malo svoj maximálny priemerný predaj nad úrovňou 76-tisíc výtlačkov.

Vyšší pokles priemerného predaja ako Sme mali vlani už len Hospodárske noviny (Ecopress), ktoré menili majiteľa, keď ich vydavateľa Ecopress prevzala od českej Economie spoločnosť Agrofert podnikateľa a dnes aj politika Andreja Babiša.

Ekonomický denník dosiahol v roku 2013 priemerný predaj 13 428 výtlačkov, čo znamenalo medziročný pokles o 12,7 percenta. Noviny vlani prešli obsahovými aj grafickými zmenami, koncom roka tiež vydavateľstvo opustilo spoločný systém spoplatnenia slovenských webov v rámci siete Piano. Hospodárske noviny v minulom roku dvakrát podliezli hranicu 13-tisíc výtlačkov, minimum dosiahli v auguste (12 477).

Špecializovanému denníku v predchádzajúcom porovnaní spadol predaj o 9,7 percenta. Najvýraznejšie v histórii to bolo v roku 2006 – o takmer 14 percent z pôvodných vyše 20-tisíc, čo však súviselo s „očistením“ výsledkov od rôznych výnimočných typov predaja. Až do roku 2009 sa výsledky držali stabilne nad hranicou 18-tisíc.

Podľa celoročného priemeru sa na druhé miesto dostala za vlaňajšok Pravda, ktorá - podľa vlastných údajov mimo auditu ABC SR - na pozícii predstihla Plus Jeden deň. Denník vydavateľstva Perex mal priemerný predaj 49 516 výtlačkov, čo predstavuje medziročný pokles 4,5 percenta – najnižší spomedzi celoplošných novín. Aj denník Perexu si však vlani pripísal svoje doterajšie minimum – zaznamenal ho v októbri (47 345 kusov).

Pravda medziročne rástla ako jediná z denníkov v roku 2010 aj 2011, odvtedy podobne ako zvyšné tituly klesá. Najsilnejší medziročný pokles zažila v roku 2009 v čase vypuknutia krízy – prepad nasledoval aj po zmenšení formátu koncom roka 2008. Na vrchole bol denník v rokoch 2003 až 2006 s priemerným predajom okolo 73- až 77-tisíc výtlačkov. Náklady denníka si od septembra 2012 meria Perex vo vlastnej réžii – zo systému ABC vystúpil pre nesúhlas so zmenou pravidiel.

Celoročný prehľad predaných nákladov denníkov, aj ostatných printových titulov sledovaných v audite ABC SR nájdete v sekcii Grafy a tabuľky