Týždenníky padali - medzimesačne aj medziročne

V januári klesla predajnosť v porovnaní s decembrom všetkým týždenníkom, výnimkou bol iba relatívne nový titul Chvíľka pre teba z domu Bauer Media SK.

Pokles predaného nákladu začiatkom roka nie je ničím výnimočný, vydavateľov týždenníkov mohol viac trápiť fakt, že takmer všetkým sa predajnosť znížila aj medziročne. Januárové čísla vzrástli medziročne iba Slovenke.

V porovnaní s koncom roka 2008 zažil v januári najväčší pád najpredávanejší týždenník Nový Čas pre ženy (Ringier). Predaný náklad spadol o 47 tisíc výtlačkov na 202 892. Výsledky lacného ženského týždenníka boli v treťom kvartáli nadpriemerné, titul mal vlani aj horšie čísla ako v prvom mesiaci 2009. V porovnaní s januárom 2008 bola predajnosť nižšia o vyše 12 tisíc kusov.


Týždenníky:

Báječná žena

Eurotelevízia

Katolícke noviny

Nový Čas Ľudia

Nový Čas pre ženy

Plus sedem dní

Šarm

Trend

Týždeň

Život


Ďalšie linky:

Denníky,

viac týždenníkov, dvojtýždenníkov, mesačníkov.

 

 

Zvrátiť negatívny trend sa nepodarilo týždenníkovej dvojke Plus 7 dní (Spoločnosť 7 Plus). Časopis zažil v novembri svoje historické minimum od roku 2000, mesiac na to ho vylepšil, no v januári tohto roka ešte viac podliezol – predajnosť spadla na ďalšie dno s hodnotu 145 569 predaných exemplárov. Medziročný rozdiel je 28 tisíc kusov.

Miernejší pokles mala v januári Báječná žena z rovnakého vydavateľstva. Medzimesačne si pohoršila o vyše 13 tisíc kusov a spadla na výsledok 133 195. Nižší výsledok mala naposledy v januári 2006.

Stabilný január má za sebou Život (Ringier). Predajnosť v porovnaní s decembrom spadla o necelé tri tisícky na 123 179 predaných výtlačkov. Pred rokom bol predaný priemer vyšší o 16 tisíc exemplárov.

Minuloročný vývoj si zopakovala Eurotelevízia (Bauer Media SK). Po silnom decembri predajnosť programového týždenníka spadla o 27 tisíc kusov na 103 046 predaných výtlačkov. Výsledok je o vyše 5 tisíc kusov horší ako vlani, v porovnaní s rokom 2007 je nižší o 16 tisíc. Vydavateľa naopak môže zatiaľ tešiť, že predajnosť nie je na pod stotisícovou hranicou, kde sa magazín nachádzal väčšinu minulého roka.

Chvíľka pre teba z toho istého vydavateľstva bol jediný rastúci týždenník. Časopis si v porovnaní s decembrom mierne polepšil – o vyše šesť stoviek na 31 262 priemerne predaných kusov.

 

Prepnite na predajnosť denníkov:
Nový Čas a Pravda sa v januári predávali najmenej za posledné roky

 

Šarm (Spoločnosť 7 Plus) klesol medzimesačne o 2 700 výtlačkov na januárový priemer 53 920. Rok predtým bulvárny týždenník predával vyše 65 tisíc kusov, v roku 2007 dokonca vyše 80 tisíc.

Slovenka (Star Production) si síce medzimesačne pohoršila o päť tisíc kusov na 50 194 predaných výtlačkov, zároveň to bol jediný týždenník s medziročným rastom, hoci len o jednu tisícku. V januári 2007 to bolo ešte o päť tisíc kusov viac.

Katolíckym novinám sa po mnohých rokoch podarilo podliezť 80-tisícovú hranicu s januárovým výsledkom 79 320.

Týždeň po silnom 19-tisícovom decembri sa v prvom mesiaci tohto roka dostal tam, kde bol – pod 16-tisícovou hranicou s výsledkom 15 837. Medziročne je výsledok takmer identický, v roku 2007 bol o tri tisícky vyšší.

Ekonomický týždenník TREND (Mediálne.sk patrí k rovnakému vydavateľstvu TREND Holding) sa po rekordnom decembri dostal opäť na 17-tisícové čísla typické pre minulý rok. Januárový výsledok bol 17 139, čo bolo o 354 kusov menej ako vlani a naopak o 457 výtlačkov viac ako v roku 2007.

 

 

Viac informácií, vývoje a prehľady údajov v sekcii Grafy a tabuľky > Priemerný predaný náklad tlače.

Zdroj údajov: ABC SR.